Avatar billede Mikael Ekspert
22. november 2016 - 14:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er dette fup eller bare falsk reklame ;)

Denne dukkede op på min faceprofil som en annonce..

Det lyder både smart og billigt.

MEN MEN. De personer der tilsyneladende har spurgt og svaret på produktet, eksistere på ingen måde på facebook som en profil ??

Selv ikke dem med unikke navne

http://cool-technology.com/Xtra/DK/b-176/?voluumdata=BASE64dmlkLi4wMDAwMDAwNi1hOWIwLTQxMGQtODAwMC0wMDAwMDAwMDAwMDBfX3ZwaWQuLjMxYTI2MDAwLWIwYWItMTFlNi04ZjJmLWU3OTYxZTgwZmFiMl9fY2FpZC4uODlkNmVhMjMtZjk4MS00MjQwLWE0MWUtODAxZjU4OGY2MjNmX19ydC4uUl9fbGlkLi40NDM1ZjEzOC1jOWJhLTQ1ZTQtYjNhYi0xODJlNTEzMTJlMzdfX29pZDEuLjRlOTczNjEzLTRmOTEtNDk5Yy05MDk1LWUxMDkwZGQyMjhiYV9fcmQuLnd3d1wuXGZhY2Vib29rXC5cY29tX19haWQuLl9fYWIuLl9fc2lkLi4
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2016 - 14:47 #1
Det er bare en letvægts Linux-distro, der erstatter din Windows-installation, og som er designet til at ligne Windows lidt.

Det kan du få gratis mange steder fra. Der er ikke noget fusk i at en skrabet Linux får en ældre computer til at køre langt hurtigere end med Windows, men du skal naturligvis huske, at det ikke er Windows, så du vil ikke kunne køre Windows-programmer (nogle kan med Wine, men kræver lidt ekstra viden), og systemet fungerer ikke nøjagtigt som Windows.

Men har du en gammel computer, du gerne vil have til at køre hurtigere, og har du egentlig ikke brug for andet end en webbrowser og måske et skriveprogram? Så er det en fin idé at skifte til en af de simple, brugervenlige Linux distroer.

Jeg ser bare umiddelbart ingen grund til at betale 170 kr for det.
Avatar billede Mikael Ekspert
22. november 2016 - 14:53 #2
#1  Nu var det mere det med de tilsyneladende "falske faceprofiler"

Jeg skal ikke have den tingest ;) Og slet ikke til 170 kr + fragt + moms af dette + evt postnord gebyr på 160 kr ;)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2016 - 14:54 #3
#1 Fuldkommen enig (Y)
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. november 2016 - 15:37 #4
Enig - De skal nu nok have tilfredse kunder. Og også nogle kunder der troede det var deres WINDOWS der blev hurtigere.

Men køb dig en hurtigt USB3-Key (f.eks SANDISK ULTRA) gør den bootbar med en light LINUX på ( LUBUNTU eller PUPPY eller ..... )
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2016 - 19:23 #5
#alle

Prøv lige at kaste et blik på kilden bag: Der er gjort alskens krumspring for at sløre identitet og destinationer på links, så det kan ikke undre at de "positive oplevelser" også er konstruerede....
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. november 2016 - 19:30 #6
...og Whois Record for Cool-Technology.com indikerer at de gør brug af WHOISGUARD, så ejeren er bestemt ikke interesseret i at kommunikere direkte med nogen.

Det er da tillidsvækkende og super imødekommende.
Avatar billede Mikael Ekspert
18. juni 2019 - 21:09 #7
Løst: Tak for alle svar ;)