Avatar billede cht22 Professor
05. december 2016 - 13:46 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Upload af store filer med php i Xampp

Det ser ud til jeg kun kan uploade filer på max 2MB. Jeg har prøvet at ændre det i php.ini

I min php.ini står der nu:
upload_max_filesize=200M

Jeg har også ændret memory limit fra 128MB og det bliver vist rigtigt nok ved udskrivning af phpinfo()
memory_limit=1024M

Når jeg udskriver:

echo phpinfo();

Så står der 2M ved:
upload_max_filesize

Hvordan ændre jeg upload_max_filesize?
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2016 - 13:50 #1
Har du rebootet apache?
Avatar billede cht22 Professor
05. december 2016 - 14:02 #2
Ja
Avatar billede cht22 Professor
05. december 2016 - 14:14 #3
Jeg kan heller ikke ændre post_max_size i php.ini
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2016 - 14:16 #4
1. Check at det er den rigtige ini fil
2. Sörg for at den ikke har fået .txt efter sig (hvis du f ex sidder med win og editerer i notepad)
3. Omstart apache og check om du får nogle fejl i error.log
Avatar billede arne_v Ekspert
05. december 2016 - 14:18 #5
hmm

rigtig php.ini??
Avatar billede cht22 Professor
05. december 2016 - 14:27 #6
Det har jeg tjekket. memory_limit bliver jo også ændret rigtigt nok. Det virker bare ikke med upload_max_filesize.
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2016 - 14:29 #7
Har du også ændret post_max_size, som skal være mindst lige så stor som upload_max_filesize?
Avatar billede cht22 Professor
05. december 2016 - 14:34 #8
Som jeg skrev bliver post_max_size heller ikke ændret. Den står til 8M

Jeg kan ændre memory limit også sådan her, men stadig ikke upload_max_filesize:
ini_set("upload_max_filesize","300M");
ini_set("memory_limit","1024M");
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. december 2016 - 14:34 #9
#7
Den burde vel ändres alligevel, er jo ikke sikkert man uploader via post. Eller tänker jeg forkert her?
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2016 - 14:40 #10
#9: Næh, jeg ville også tro tallet ændrede sig, selvom det blev overskrevet af et andet.

Langt ude gæt, men jeg må indrømme, dette problem har jeg ikke lige set før. Jeg har haft masser af problemer med at sætte php.ini-værdier, men ikke lige oplevet at én værdi gerne ville ændre sig, mens andre ikke ville.

90% af tiden skyldes det netop, som de andre siger, at der som regel er to php.ini-filer - en til webserveren og én til CLI. Men det er ikke tilfældet her. Så beklager fejlskuddet, men dette har jeg ikke oplevet.
Avatar billede cht22 Professor
05. december 2016 - 14:46 #11
hvor finder jeg CLI?
Avatar billede cht22 Professor
06. december 2016 - 12:03 #12
Der er åbenbart grænser for hvor store værdierne kan være. Nu har jeg sat de 2 værdier til 50MB og det virker: :)

upload_max_filesize=50M
post_max_size=50M