Avatar billede michaelos Nybegynder
03. april 2009 - 18:54 Der er 9 kommentarer

Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat.

Hej alle hjælpere.

windows xp-home, explorer.

jeg får beskeden: Der er et problem med dette websteds sikkerhedscertifikat. når jeg klikker mig ind på "mail" på google. Det er opstået pludseligt og jeg kan godt komme på fra min bærbare.
Samme dag kunne jeg heller ikke få opdateret min AVG-free (besked om fare. Den, og Zone-alarm er nu afinstalleret, bullguard free kører og jeg har slået windows firewall fra.

Har kørt scan med bullguard og webrootspysweeper, alt burde være ok der.
har nogen et bud på hvad f... der foregår.

Michaelos
Avatar billede riversen Nybegynder
03. april 2009 - 20:16 #1
du kan jo tjekke hvad der præcist er galt med certifikatet ved at åbne det.
Avatar billede michaelos Nybegynder
04. april 2009 - 16:18 #2
hej.

Det er nok det man skal gøre, men jer er helt blank, hvor finder jeg "certifikatet". Det eneste jeg kan komme videre med fra siden er de helt generelle "hjælp" om meddelelsen, og der er ikke meget hjælp at hente. suk.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2009 - 16:40 #3
i ie7 kan man trykke videre, selvom certifikat umiddelbart ser ud til ikke at være ok.

Du kan tjekke certifikatet ved at klikke på hængelåsen til højre for adresselinien.
Avatar billede michaelos Nybegynder
04. april 2009 - 16:52 #4
hvis jeg klikker mig ind på siden kan jeg for enden af edresselinien klikke på "certifikatfejl" (der er ingen Lås-ikon)

"certifikatfejl" siger : Certifikatet er udløbet eller endnu ikke gyldigt,  - eller ikke pålideligt.

"vis certificat" siger: Certifikatet er udløbet eller endnu ikke gyldigt  udstedt til: google.com    udstedt af: Thawte SGC CA

Guldigt: 02-05-2008 til 02-05-2009.

og så : installer certifikat.

Det har jeg prøvet og genstartet, men er ligevidt.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2009 - 17:06 #5
er datoen korrekt sat på din pc
Avatar billede michaelos Nybegynder
04. april 2009 - 17:10 #6
Du er sgu' da den skarpeste kniv, den troede vi var i maj. Tusinde tak for hjælpen, cyber-high-5

Michaelos.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. april 2009 - 18:01 #7
ja, helt sløv er den nok ikke ;). Velbekom og behold bare point.
Avatar billede tarraq Nybegynder
05. april 2009 - 19:33 #8
Det er iøvrigt også sket at de store som f.eks. google har ladet et certifikat udløbe (der ville give den fejl). Det er sjældent. Men det sker. ;)

- Michael
Avatar billede VibekeJOlsen Nybegynder
08. september 2012 - 18:37 #9
Du er en skat jeg har endelig fået løst mit problem!! Riversen tak!