Logo CIO Tech Eksperten IT-JOB IT-Kurser Events Podcast Søg

Log ind eller opret profil

Log ind Opret bruger
Glemt kodeord

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

Cookie ikon
  • Forside
  • Digitalisering
  • Forretningssoftware
  • Tele & Mobil
  • PC´er & Hardware
  • Log ind
  • Kontakt
  • Køb abonnement
  • Nyhedsbreve

Galleri: Kom helt tæt på elbilen Tesla S

Tesla S er et fantastisk stykke legetøj i 800.000-kroners klassen. Vi har samlet de bedste billeder fra vores Tesla-test i ét stort galleri. Se med her.

Af Lars Jacobsen | Udgivet 29. november 2013 kl. 16.03

1 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Lav og bred

Tesla S er lav og bred og kan minde lidt om Porsche Panamera.

Bilen vejer 2,2 tons, men er nem at navigere rundt i byen og springer let ind i hullerne i trafikken på grund af dens fantastiske optræk.

Se også vores store anmeldelse af Tesla S

2 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Populær model

Når du parkerer Teslaen, skal du regne med at bruge 5-10 minutter på at sludre med bil-interesserede, som hurtigt flokkes om bilen.

De fleste har hørt om Teslaen, men det er også oftest det første, folk har set til den. Så du ender hurtigt med spørgsmål om optrækket, kvaliteten, rækkevidden - og ja, om man er bange for, at der går ild i den.

Prisen på 800.000 kroner for Performance-modellen skræmmer de fleste, men interessen er der helt klart.

3 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

God plads i bagagerummet - også til børn

Der er god plads i bagagerummet - og mulighed for at sætte 2 ekstra (børn) ind på de ekstra sæder.

Se også vores store anmeldelse af Tesla S

4 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Ekstra plads i bunden

Da bilens bund er flad, er der ekstra plads, hvor f.eks. benzintanken normalt ville sidde. Et oplagt sted at placere sine ladekabler, som godt kan fylde en del.

5 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Ekstra plads i fronten

Fraværet af en forbrændingsmotor giver plads til at have et ekstra bagagerum i fronten.

Frontklappen åbnes fra nøglen eller fra kontrolpanelet i bilen.

6 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Plads til store indkøb

Det er ikke ungernes cykler, du skal have med foran, men der er snildt plads til en ordentlig tur i Bilka lørdag formiddag.

Se også vores store anmeldelse af Tesla S

7 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Detaljer i døren

En af de små detaljer ved Tesla S er, at dørhåndtagene kører ind, når du låser døren - og ud når du låser op.

Selve håndtagene er lidt tykke, men der er til gengæld et diskret lys i dem, som virker fint sådan en mørk novemberaften.

8 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Særpræget nøgle

Nøglen til Tesla Model S er en lille plastikbil, som minder om Model S.

Trykker du to gange på motorklappen af modelbilen, springer den store bils front op. Trykker du på toppen, låser dørene op - og tryk bagtil, så åbner bagklappen.

Selve Teslaen er nøgleløs, så har du mini-Tesla med, kan du bare køre afsted. Sjovt nok er det et af de steder, hvor designerne ser ud til at have glemt noget - for man sidder lidt med nøglen i hånden og er i tvivl om, hvor man skal lægge den ... og ender med at putte den i kopholderen.

9 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Tesla Model S

Model S kommer i flere versioner - basismodellen starter på 537.000 kroner, men skal du have det større batteri, kommer du op på 610.000 kroner.

Vi testede dog den såkaldte Performance-model P85+, som koster fra 713.000 kroner.

10 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Performance P85+

Ud over at accelerere fra 0 til 100 på 4,4 sekunder så kommer P85+ udgaven også med en række visuelle småændringer. Blandt andet den lille carbonspoiler på bagklappen.

Se også vores store anmeldelse af Tesla S

11 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Opladning med fuld info

Når Tesla S skal lades, sætter du den bare i stikket. Hvor hurtigt det går, kommer an på, hvordan dit strøm-setup ser ud derhjemme.

Med CE-stik og 16 ampere ladede vi med op knap 60 kilometers rækkevidde i timen.

12 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Sikret mod kabeltyve

Tesla S er sikret mod kabeltyve, da kablet låser inde i bilen, når opladningen starter.

For at få kablet af igen skal du inde i kontrolpanelet låse stikket op igen.

Se også vores store anmeldelse af Tesla S

13 / 13

Galleri billede

(Foto: Lars Jacobsen)

Kontrolpanelet er bilens hjerte

For teknik-interesserede er kontrolpanelet måske den mest spændende del af Tesla Model S.

Her kan du sætte højden på affjedringen, sidespejlenes opførsel, kabinelyset i bilen og mange andre ting.

På sigt vil Tesla desuden åbne op for apps fra andre end dem selv på det Linux-baserede system.

Vi har desuden lavet en video, som kort viser kontrol-systemet i brug. LINK!

Se flere gallerier

Computerworld
  • Kontakt redaktionen
  • Persondatapolitik
  • Cookie-samtykke
  • Annoncering  |  Handelsbetingelser (samarbejdspartnere)
Ansvh. chefredaktør: Lars Jacobsen
Hørkær 18, 2730 Herlev
Udgiver © Computerworld A/S
Kategorier
  • It-ledelse
  • Internet
  • It-job & karriere
  • Tele & mobil
  • Pc´er og hardware
  • Whitepapers
Tjenester
  • It-events
  • It-navnenyt
  • It-brancheguiden
  • It-kurser
  • Abonnement på Computerworld
  • Annoncørbetalt indhold
Nyhedsbrev

Til- eller frameld dig nyhedsbreve

Modtag også nyheder på Facebook, Twitter eller RSS

  • Klummer
  • Søg på Computerworld