Derfor er dit CMS pivåbent

Ansvaret for CMS-sikkerheden er dit eget. Det handler i bund og grund om en fejl 40.

Annonce:
Annonce:
Sikkerhedsproblemer med et CMS opstår typisk efter en fejl 40, altså en brugerfejl.

HP's sikkerhedsfolk har ellers langet ud efter CMS-leverandørerne, fordi de ikke er helt fremme i sikkerhedsskoene.

Men det ansvar kan ikke alene placeres på software-udviklernes skuldre, fortæller en ekspert.

"CMS lever ofte et liv under sikkerheds-radaren. Når det først kører, er der ingen, der rører det. Samtidig prioriteres sikkerheden langt lavere end funktioner, sprog eller layout," fortæller Janus Boye fra virksomheden J.Boye, der skaber netværk og konferencer for online-professionelle samt rådgiver om CMS og webstrategi

Opdatering er en dyd
Janus Boye kan nikke genkendende til, at indholdssystemerne ikke er så sikre, som man kunne ønske, men mener i høj grad, at det skyldes dårlig vedligeholdelse.

Han fortæller, at der er en stribe danske eksempler, hvor blandt andet regnskaber er 'udkommet' før tid på grund af lemfældig omgang med sikkerheden.

"Der kommer mange opdateringer og rettelser fra udviklerne af systemerne, men det kniber med at få dem installeret," siger han.

"Opdatering af CMS er mindst lige så vigtig som opdatering af computerens andre programmer," vurderer han.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Software Innovation A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Få bedre performance på forretningskritiske applikationer

Nutidens virksomheder drives af it og specielt software. Bliv opdateret på, hvordan brugen af APM kan hjælpe og understøtte overgangen til en softwaredefineret forretning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter - 2750 Ballerup



Ingen ved hvordan fremtidens computervirus ser ud

Tirsdag d. 31. maj 2016 sætter vi fokus på it-sikkerhed med udgangspunkt i Microsofts teknologier. Her har du mulighed for at møde en række indlægsholdere, der vil inspirere dig til, hvordan du i praksis beskytter dig bedst muligt og hvorfor det er vigtigt at tage truslerne alvorligt - både i it-afdelingen og på direktionsgangen! Læs mere

Microsoft Danmark - 2800 Kongens Lyngby



The Mobile Wave 2016

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni bliver du opdateret på de nye, hotte mobil-trends og får et indblik i de nye løsninger og teknologier. Oplev internationale talere og konkrete danske cases. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV







Computerworld
Den næste iPhone bliver kedelig - men så sker der noget virkelig interessant
ComputerViews: Til næste år sker der noget interessant med iPhonen, og derfor kan iPhone-brugere gøre klogt i at vente med at udskifte den gamle iPhone.
CIO
Sådan fik Johnny Vad reduceret it-nedetiden fra 37.000 timer til næsten nul på et enkelt år
Ved at overvåge it-leverandørernes præstationer røg antallet af spildte arbejdstimer ned fra 37.000 til ganske få timer på et enkelt år. "Det er ganske enkelt og uhyre effektivt," fortæller it-chefen, der fik ideen.
Comon
Stortest af antivirusprogrammer: Microsofts sikkerhedsprogram havner helt i bunden
Microsoft havner helt i bunden af denne antivirustest. I den modsatte ende af skalaen klarer en russisk produceret sikkerhedspakke sig bedst. Læs en sammenlignende test af 19 antivirusprogrammer her.
Channelworld
Dansk HP-direktør efter opsplitning: Her er HP's fremtidsplan i Danmark
Interview: Opsplitningen af it-mastodonten HP har givet større frihed til at hjælpe kunder og forhandlere, siger den danske chef for HP's pc- og print-firma, HP Inc. Han spår, at markedet for mobile devices kommer til at drive fremtidens vækst og innovation.
White paper
De 4 servicefaser
Læs i dette white paper om de fire servicefaser: Før-køb, Køb, Efter-køb - Marketing, Efter-køb - Service