Fortæl din historie og del din viden på Computerworld

Har du en god historie, der trænger til at blive fortalt? Eller har du specialviden på et område, som du vil dele med vores læserskare af professionelle it-folk? Skriv til os og bliv en del af Computerworlds voksende skare af klummeskribenter.

Der findes rigtig mange gode, underfundige og tankevækkende historier, som udspringer af livet og hverdagen for de mange danskere, der arbejder professionelt med it.

Nogle af historierne fortjener at blive fortalt til os alle sammen, fordi vi kan lære af dem, grine af dem, blive klogere af dem, fortælle dem videre ...

Måske er du en af dem, som både kender historierne og har lyst til at sætte dig til tasterne?

Eller måske er du i besiddelse af specialviden på et område, som er brugbar og relevant for de professionelle it-folk, og som du synes fortjener at blive en del af vores fælles vidensbase og forretningsgrundlag.

Måske er du en kommende klummeskribent på Computerworld?

Det er jo videndeling
Med sådan et lidt højtravende tidstypisk udtryk er det jo videndeling, vi taler om. Tanken om, at samfundet og vi alle sammen bliver både rigere og bedre borgere og professionelle, når de, som ved noget, deler ud af godterne.

Videndeling i den form er udgangspunktet for Computerworlds klummeunivers. Markedsføring forklædt som videndeling er vi til gengæld slet ikke interesseret i - og det er læserne bestemt heller ikke

For tiden har vi tilknyttet godt 130 skribenter med vidt forskellige udgangspunkter. Nogle meget teknisk orienteret, nogle meget ledelsesorienteret, nogle meget forretningsorienteret - og nogle med helt andre dagsordener.

Men vi har plads til flere, så hvis du har lyst til at bidrage, er her et par ord om fremgangsmåden.

Hvordan kommer jeg i betragtning som klummeskribent på Computerworld?
Du kan for eksempel begynde med at skrive nogle linjer til os om, hvad du kunne tænke dig at skrive om, hvilken baggrund du har for at skrive om netop det, og hvilke vigtige pointer du vil understrege.

Du kan også begynde med at sende os et færdigt udkast til en klumme.

Alle klummer er genstand for journalistisk vurdering og redigering, før de bliver publiceret. Vi kan i øvrigt ikke sige noget håndfast om, hvornår en klumme bliver publiceret, da det afhænger af det aktuelle nyhedsbillede og mikset af indhold på Computerworld.

Sendt dit pitch eller klummeudkast til n.veileborg@cw.dk

Hvilke emner er I mest interesserede i?
Med over 130 klummeskribenter er vi emnemæssigt godt rundt i hjørnerne, og selv om der eksempelvis er flere, der skriver om it-sikkerhed, har de alle deres egen særlige vinkel på problematikkerne.

Så du skal altså ikke lade sig afskrække af, at andre beskæftiger sig med lige netop det emne, den teknologi, den ledelsesdisciplin eller noget helt femte, du også kunne tænke dig at bidrage med viden om. 

Du kan se en datosorteret liste over klummer bragt på Computerworld her.

God skrivelyst.




Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
OnePlus 7 Pro til test: Nu er selskabet i stand til at banke mobilverdenens giganter
Det kinesiske selskab OnePlus vil ind i det fine selskab af topproducenter med OnePlus 7 Pro. Missionen er lykkedes.
Computerworld
Google blokerer med omgående virkning for Huaweis brug af Android-licenser - se hvad det kommer til at betyde for dig
Google begrænser med omgående virkning kinesiske Huaweis brug af Android. Huawei vil ikke længere have adgang til tjenester fra Google.
CIO
CIO Jesper Riis fra DSV: Sådan arbejder jeg med governance så omkostninger og kompleksitet kan begrænses
Der er dømt stram governance hos Jesper Riis, CIO for verdens femtestørste transportvirksomhed. Men det er samtidig en betingelse for innovationen slår han fast. Hør mere om ledelse, performancekultur og vision hos globale DSV med de danske rødder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
Ny undersøgelse blandt detail- og produktionsvirksomheder
En ny stor rapport viser, at 100% af de virksomheder i undersøgelsen, som ikke bruger EDI i dag, mener, at det vil være en fordel for deres forretning, hvis de benyttede EDI. Undersøgelsen er foretaget af Vanson Bourne på vegne af TrueCommerce, som er baseret på besvarelser fra 300 detail- og produktionsvirksomheder. Virksomheder inden for især detail og produktion oplever i dag et marked og en supply chain, som er i konstant udvikling. Forbrugerne stiller stadig større krav til leveringstid, priser, produktudvalg, lagertilgængelighed, m.v., og der kommer hele tiden nye købskanaler til. Det kan være en udfordring for detail- og produktionsvirksomheder at holde sig på forkant med udviklingen, både når det drejer sig om at være til stede i de rette kanaler og - ikke mindst - den teknologi, som understøtter en mere effektiv supply chain. Hent hele rapporten helt gratis her.