Denne historie var ComONs aprilsnar. Se andre løgnehistorier fra it-verdenen her.
De fire store teleselskaber og netværksejere, der i forvejen mister tusindvis af kunder hver måned til Onfone, får nu yderligere udfordringer på halsen.
Onfone vil fra næste måned ikke længere nøjes med at sælge billige telefonpakker. Fremover skal selskabets succesfulde markedsføring også rumme fiber-bredbånd.
Det er elselskabernes fælles fiber-firma Waoo, der har fået en aftale med Onfone, om at mobilselskabet videresælger Waoos bredbånds- og tv-pakker. Det fortæller bestyrelsesformand for Waoo, Kim Frimer til ComON.
Pakkerne med fiberforbindelser på 100/100 Mbit skal sælges af Onfone til samme pris, som Waoo sælger dem til. Men ifølge ComONs oplysninger bliver Onfone rigeligt belønnet for sit arbejde med at videresælge produkterne.
”Det er klart, at det har værdi for os, hvis en eksisterende spiller vil udnytte en velfungerende markedsføringsmaskine til at skaffe mersalg til Waoo. Dermed vil vi formentlig kunne nå endnu bredere ud til danskerne,” siger Kim Frimer.
Elselskaberne har tidligere bebudet, at de ville markedsføre deres fiberløsninger massivt gennem tv-reklamer og landsdækkende reklamekampagner, men med en trods alt begrænset økonomi har kampagnens gennemslagskraft været begrænset.
I modsætning hertil står Onfone, der gladelig har plastret en lang række landsdækkende reklamekanaler til med sine enkle og letforståelige budskaber om en samlet telepakke uden overraskelser.
Onfone hapser stadig i dag omkring 20.000 telekunder fra de øvrige selskaber hver måned. Hvis de samme mekanismer kan bruges på bredbåndsområdet, vil Waoo kunne vokse fra de nuværende cirka 170.000 fiberkunder til en halv million i løbet af i år.
”Vi bliver da bredere af det her. Fibertilbuddet vil give os større tyngde,” siger Morten Strunge, direktør for Onfone, da ComON fanger ham på vej til Århus til et møde med den nye samarbejdspartner.
Selvom elselskaberne er landdækkende med deres fibertilbud – hovedstadsområdet undtaget – så er det naturlige tyngdepunkt for Waoo i hovedlandet: Langt de fleste af Waoos kunde er jyske.
Som et led i den nye markedsføringaftale vil Onfone derfor justere den hidtil så succesfulde reklamekampagne med skuespilleren Lars Bom, så den i højere grad kan forvenets at tiltale vestjyder, nordjyder og andre danskere i udkantsområder. Det forlyder, at Lars Bom-figuren derfor skal udskiftes med skuespilleren Ole Thestrup, men den oplysning er det endnu ikke lykkedes ComON at få bekræftet.
Denne historie var ComONs aprilsnar. Se andre løgnehistorier fra it-verdenen her.