Nokia sælger fire ud af ti mobiltelefoner

Der blev solgt over 1,1 milliarder mobiltelefoner i verden i 2007. Der stod Nokia på næsten fire ud af ti solgte mobiler. Motorola taber kapløbet.

Det globale mobilsalg steg i 2007 med 12,4 procent til 1,1 milliarder. Specielt Samsung har med en fremgang på næsten 42 procent oplevet succes, men også Nokia, Sony Ericsson og LG Electronics har haft fremgang på over 25 procent. De tre har fremvist en fremgang på henholdsvis 26, 38 og 27 procent. Årets store skuffelse har været Motorola, der har haft en tilbagegang på 27 procent.

De nye tal fra IDC viser således, at Nokia har en overbevisende førsteplads med 38 procent af salget. Det betyder, at den finske producent har solgt over 437 millioner telefoner i 2007. Samsung er rykket op på en andenplads foran Motorola, mens Sony Ericsson og LG Electronics indtager fjerde- og femtepladsen.

Tallene viser således også, at Nokia i 2007 har solgt flere telefoner end Samsung, Motorola og Sony Ericsson tilsammen, da de tilsammen »kun« har solgt 423,5 millioner telefoner. Ifølge IDC er Nokias salg især blevet boostet af de billige 1100 og 1200-serier, mens den største omsætning og profit kom fra N-serien.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere