Rod i Ikeas webbutik

Alt imens Ikea regner med at fordoble sin omsætning med e-handel i hjemlandet Sverige, har den danske afdeling af Ikea problemer med at servicere sine kunder via Nettet.

SOL foretog kort før jul et testkøb hos Ikea. Via Ikeas hjemmeside bestilte vi køkkenelementer til en samlet værdi af godt 17.000 kr. En ordre vi endte med at afbestille igen, pga. rod i systemet.


Manglende varer: 3 dage efter bestillingen modtager vi en ordrebekræftelse pr. e-mail, men:



  • 1/3 af varerne mangler

  • En grundig gennemgang af den uoverskuelige ordrebekræftelse viser, at der bl.a. mangler et par bordplader

  • Der er ingen forklaring på, hvorfor disse varer mangler

  • Vi få en systemfejlmelding frem, da vi prøver at besvare mailen

  • Vi sender i stedet en mail til kundesupport, men får aldrig svar


Godt trætte af at gå og vente på svar - og køkken, beslutter vi os for helt at afmelde vores bestilling. Vi sender en e-mail, som tilsyneladende ikke bliver taget alvorligt, for dagen efter ringer en medarbejder os op for at fortælle at nogle af køkkenelementerne er udsolgt! Medarbejderen kender intet til vores afbestilling.


Ikeas marketingskoordinator Hedi Ibenfeldt fortæller SOL, at systemet ikke er gearet til at tage imod ordrer med specielle mål, som f.eks. bordplader. Det får kunden besked om at bestille i varehuset. Hedi Ibenfeldt betegner det som en uheldig fejl, at vi aldrig fik denne besked.


Hun mener også det er beklageligt, at man ikke kan besvare ordrebekræftelses-e-mailen og håber, at det kan forbedres når Ikea til april lancerer en ny og forbedret webbutik.




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Ed A/S
    Salg af hard- og software.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

    For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

    01. maj 2024 | Læs mere


    ERP-trends 2024

    Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

    02. maj 2024 | Læs mere


    Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

    Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

    07. maj 2024 | Læs mere