Easyshopping på firmatjek.dk

Sønderjysk-fladskærmsforhandler tavs om defekt Samsung og ender i forbrugergabestok.

Det lykkedes ikke for fladskærmsforhandleren Easyshopping at reparere et Samsung-tv, som ikke kunne modtage alle kanaler. Efter fladskærmen havde været to måneder på værksted, var kunden så utilfreds, at han krævede sine penge tilbage. Det nægtede Easyshopping, hvorefter kunden gik til Forbrugerklagenævnet for at få en afgørelse i den fastlåste sag.

 
Sagen startede i maj 2007, hvor klagenævnet bad Easyshopping om en kommentar til kundens klage. Da forhandleren ikke svarede, valgte nævnet at træffe en afgørelse alene på baggrund af klagen og en udtalelse fra en sagkyndig. Den sagkyndige havde vurderet, at der enten var en materiale- eller fabrikationsfejl i fladskærmen, og at denne fejl betød, at det ikke var muligt at se alle tv-kanaler.
 

Da fejlen var så alvorlig, og fordi Easyshopping ikke havde repareret fladskærmen efter den lange reparationstid, afgjorde Forbrugerklagenævnet, at kunden skulle have hele købsprisen på 15.000 kroner tilbage samt renter. 

Easyshopping skiftede efter sagens afgørelse navn til RTV Service og er efter navneskiftet opløst. Siden lukningen af den oprindelige butik har direktør Steen Sødergreen fortsat Easyshopping i et andet selskab, Netco.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
NIS2 og Compliance

På denne dag får du indsigt i, hvilke metodikker og løsninger, der får enderne til at mødes i en verden med stadig skrappere regulatoriske krav til sikkerhed – hvilket f.eks. det kommende NIS2-direktiv er udtryk for – samt kunders og myndigheders forventninger til din compliance.

04. juni 2024 | Læs mere


Digitaliseringsledelse 2024 - Sådan indtager du rollen som udviklingsdirigent

Vi dykker ligeledes med i, hvordan du i praksis skaber en hurtig og effektiv udviklingsorganisation trods legacy, siloer og digital gæld. Samt hvordan du bygger bro mellem teknologi, data, kunder, effektive processer og nye ideer. Vel at mærke samtidig med, at både forretningen og andre interne stakeholders har en liste over forventninger, der vokser hurtigere end dit budget.

04. juni 2024 | Læs mere


Årets CIO 2024

Vi skal finde Årets CIO 2024 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

06. juni 2024 | Læs mere