Sådan fjerner du dårlige søgeresultater fra Google

En ny nettjeneste gør det pærelet at fjerne de dårlige søgeresultater fra Google.

Artikel top billede

Foto: Mads Elkær. (Foto: SH Søren Holm)

Da Stein Bagger i 2008 blev afsløret som stor-svindler, spurgte mange sig selv:

"Hvordan kan én mand fuppe så mange mennesker?"

En del af forklaringen er, at Stein Bagger hyrede en ekspert til at manipulere med sine Google-resultater, så gamle svindelsager ikke længere dukkede op som de første søgeresultater.

Dukker der også uheldige søgeresultater op, når folk Googler dit navn, behøver du ikke hyre en dyr søgemaskine-ekspert, som Stein Bagger gjorde.

Ny tjeneste fjerne skjuler resultater

I stedet kan du hente hjælp hos den nye internettjeneste Brandyourself.com, der automatisk hjælper dig med at skubbe irriterende søgeresultater ud i glemslen og erstatte dem med mere positive resultater.

Når du opretter dig som bruger på Brandyourself.com, skal du først oprette din egen profilside, som Brandyourself sørger for bliver placeret i toppen af dine søgeresultater.

På profilsiden kan du skrive dit cv og dine kontaktoplysninger på samme måde, som du gør på en af disse visitkortsider, som vi tidligere har omtalt.

Brandyourself giver dig desuden en oversigt over dine Google-resultater.

Ud for hvert resultat kan du markere det som et "positivt resultat", hvis du vil have det højere op på listen, mens du kan markere det som et "negativt resultat", hvis du vil have det længere ned.

Du kan desuden tilføje de positive links, som du gerne vil have til tops i dine søgeresultater. Eksempelvis artikler, hvor du selv eller din virksomhed har fået positive omtale.

Til at starte med kan du gratis tilføje tre links, men du kan købe et premium-medlemskab, der giver dig ret til at tilføje et ubegrænset antal links.

Et premium-medlemskab koster enten 55 kroner om måneden eller cirka 450 kroner om året.

Læs også:

Kendt blog-kriger: Derfor skal din virksomhed blogge 

Sådan skriver du en fed pressemeddelelse

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S