Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Derfor vokser Oracles overskud med otte procent

Oracle er i stand til at øge overskuddet takket være et bestemt forretningsområde.

Computerworld News Service: Oracles overskud steg otte procent i det netop overståede kvartal, selvom salget af hardware faldt og den samlede omsætning kun steg en smule.

Oracles nettoresultat for sit regnskabsårs fjerde kvartal endte på knap 20,58 milliarder kroner eller 4,06 kroner per aktie, oplyser selskabet.

Omsætningen landede på knap 64,07 milliarder kroner, hvilket er en forøgelse på en procent i forhold til samme periode sidste år.

Det er ikke mindst salget af nye software-licencer, der er med til at sikre overskuddet.

Salget af nye software-licenser steg syv procent til 23,52 milliarder kroner, mens omsætningen fra opdateringer af software-licenser samt support steg fem procent til 24,69 milliarder kroner.

Salget af hardware heriblandt de Unix-systemer, selskabet opkøbte sammen med Sun Microsystems, faldt 16 procent til 5,86 milliarder kroner.

For hele regnskabsåret er omsætningen steget fire procent til 218,20 milliarder kroner, mens overskuddet er steget 17 procent til 58,81 milliarder kroner.

Oversat af Thomas Bøndergaard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere