Årets største mobilugeMobile World Congress i Barcelona er i gang. Følg Computerworlds dækning her

Utilfreds kunde sender Telenor i kæmpe Facebook-stormvejr

En utilfreds Telenor-kunde scorer mere end 16.000 Facebook-likes på under et døgn.

Annonce:
Annonce:

Klagen fra den utilfredse kunde, der i skrivende stund har fået mere end 16.000 likes.

Klagen har også medfødt en stribe af andre klager og mishagsytringer.

Teleselskabet Telenor er blevet ramt af et kæmpe stormvej på de sociale medier.

Torsdag eftermiddag postede en utilfreds kunde ved navn Anders Brinkmann en klage på teleselskabets Facebook-side og på under et døgn har klagen fået mere end 16.000 likes fra andre Facebook-brugere.

Til sammenligning har Telenors Facebook-side knap 26.000 likes i alt.

Herudover har klagen på Telenors Facebook-side fået mere end end 1.500 kommentarer fra Facebook-brugere, hvor af en del fortæller, at de også har haft dårlige erfaring med teleselskabet.

Utilfreds med Betalingsservice
I klagen skriver den utilfredse kunde, Anders Brinkmann, at Telenor ikke har været i stand til at få sat hans teleregning på Betalingsservice og, at han derfor har været tvunget til at betale et gebyr på 50 kroner hver måned.

Desuden fortæller han, at hans kæreste har haft det omvendte problem, hvor Telenor ikke har kunne finde ud af at fjerne et gammelt abonnement fra Betalingsservice.

Anders Brinkmanns klage har desuden affødt en lang række af andre klager fra utilfredse kunder.

Telenor oplyser på sin Facebook-side, at virksomheden nu har været i kontakt med kunden og, at fejlen angiveligt skyldes et problem med kundens bank.

Telenor erkender fejl
Men Telenor erkender dog over for ComON, at virksomheden har begået fejl i sagen.

"Det er klart, at vi i den konkrete sag har begået fejl, og det beklager vi, og det har vi også gjort over for kunden. Så sagen er, såvidt jeg har forstået, blevet opklaret og løst," siger Tom Lehn-Christiansen, kommunikationrådgiver hos Telenor, til ComON.

Teleselskabet undrer sig dog over den kraftige reaktion, som Facebook-klagen har medført.

"Det er klart, at vi undrer os lidt over omfanget. Det er ikke noget, som vi tidligere har set, og derfor tager vi naturligvis også sagen alvorligt, siger han.

Men mener du, at den den kraftige reaktion på Facebook giver et retvisende billede kundetilfredsheden hos Telenor?

"Det håber jeg selvfølgelig ikke, og det mener jeg heller ikke er tilfældet. Det billede vi i denne her sag har set på Facebook er ikke et, som vi kan genkende," siger han.

Tom Lehn-Christiansen oplyser, at Telenor i de kommende dage vil gennemgå reaktionerne på Facebook, og undersøge om feedbacken skal danne grundlag for ændringer i Telenors kundeservice.

"Vi vil blandt andet kigge på om, der er nogle processer i forhold til vores regninger, der skal justeres på," siger han.

Læs hele klagen her

Læs også:
Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem

Kendt blog-kriger: Derfor skal din virksomhed blogge



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Athena IT-Group A/S
Sælger ydelser indenfor outsourcing, hosting, infrastruktur, software og systemer samt udlejning af hardware, software, drift og service.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Projektstyring/projektledelse

Alle organisationer arbejder med projekter, og målet er altid det samme: Projekterne skal afsluttes til tiden, inden for det fastlagte budget og med det ønskede resultat. Det gælder for både de små projekter samt for de store, mandskabskrævende og ressource tunge projekter med længere tidsramme. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

På CIO Executive Update kan du høre oplæg fra Henrik Amsinck - CIO for LEGO Group - om digitaliseringen af LEGO. Vi sætter desuden fokus på sikkerhed og mobility på to eksklusive roundtables - og giver plads til netværket med andre CIOs og it-direktører. Læs mere

Comwell Aarhus - 8000 Aarhus



Få styr på din hosting - sådan får du mere ud at dine data

Kom og hør om de nyeste metoder og teknologier, der giver dig mulighed for at øge udbyttet af dine data og din storage. Læs mere

Idrættens Hus - 2605 Brøndby






Computerworld
"Når folk ser min tatovering, spørger de som regel, om den er ægte. Og det er den altså"
"Jeg går vildt meget op i ECM, og det har jeg gjort i 13-14 år. Jeg synes, at det er skidespændende og det sejeste i hele verden, og der er faktisk ikke noget bedre. Jeg har også skrevet en bog om det."
CIO
Google klar med 'Android for Work' - sådan vil Google få virksomhederne til at skifte til Android
Google ser store muligheder for indtjening, hvis selskabet kan få virksomhederne til at vælge Android som mobil-platform. Nu er selskabet klar med særlig 'Android for Work'-løsning.
Comon
Førstehåndsindtryk: Samsung Galaxy S6 og S6 edge er den helt rigtige vej for Samsung
Samsung Galaxy S6 og S6 Edge er de to nye telefoner fra Samsung, der skal vende den nedadgående kurve for selskabet. Kom med og få vores førstehåndsindtryk.
Channelworld
Microsoft svinger pisken over sine forhandlere: Flere kunder skal op i skyen
Forhandlere, der sælger abonnementer på Microsofts Office 365, gør ikke nok at sende kunderne op i skyen, mener Microsoft.
White paper
Eget datacenter eller outsourcing?
Hvad er det, hvorfor er det vigtigt, og hvilke fremtidsperspektiver giver det dig og din virksomhed?