Utilfreds kunde sender Telenor i kæmpe Facebook-stormvejr

En utilfreds Telenor-kunde scorer mere end 16.000 Facebook-likes på under et døgn.

Annonce:
Annonce:

Klagen fra den utilfredse kunde, der i skrivende stund har fået mere end 16.000 likes.

Klagen har også medfødt en stribe af andre klager og mishagsytringer.

Teleselskabet Telenor er blevet ramt af et kæmpe stormvej på de sociale medier.

Torsdag eftermiddag postede en utilfreds kunde ved navn Anders Brinkmann en klage på teleselskabets Facebook-side og på under et døgn har klagen fået mere end 16.000 likes fra andre Facebook-brugere.

Til sammenligning har Telenors Facebook-side knap 26.000 likes i alt.

Herudover har klagen på Telenors Facebook-side fået mere end end 1.500 kommentarer fra Facebook-brugere, hvor af en del fortæller, at de også har haft dårlige erfaring med teleselskabet.

Utilfreds med Betalingsservice
I klagen skriver den utilfredse kunde, Anders Brinkmann, at Telenor ikke har været i stand til at få sat hans teleregning på Betalingsservice og, at han derfor har været tvunget til at betale et gebyr på 50 kroner hver måned.

Desuden fortæller han, at hans kæreste har haft det omvendte problem, hvor Telenor ikke har kunne finde ud af at fjerne et gammelt abonnement fra Betalingsservice.

Anders Brinkmanns klage har desuden affødt en lang række af andre klager fra utilfredse kunder.

Telenor oplyser på sin Facebook-side, at virksomheden nu har været i kontakt med kunden og, at fejlen angiveligt skyldes et problem med kundens bank.

Telenor erkender fejl
Men Telenor erkender dog over for ComON, at virksomheden har begået fejl i sagen.

"Det er klart, at vi i den konkrete sag har begået fejl, og det beklager vi, og det har vi også gjort over for kunden. Så sagen er, såvidt jeg har forstået, blevet opklaret og løst," siger Tom Lehn-Christiansen, kommunikationrådgiver hos Telenor, til ComON.

Teleselskabet undrer sig dog over den kraftige reaktion, som Facebook-klagen har medført.

"Det er klart, at vi undrer os lidt over omfanget. Det er ikke noget, som vi tidligere har set, og derfor tager vi naturligvis også sagen alvorligt, siger han.

Men mener du, at den den kraftige reaktion på Facebook giver et retvisende billede kundetilfredsheden hos Telenor?

"Det håber jeg selvfølgelig ikke, og det mener jeg heller ikke er tilfældet. Det billede vi i denne her sag har set på Facebook er ikke et, som vi kan genkende," siger han.

Tom Lehn-Christiansen oplyser, at Telenor i de kommende dage vil gennemgå reaktionerne på Facebook, og undersøge om feedbacken skal danne grundlag for ændringer i Telenors kundeservice.

"Vi vil blandt andet kigge på om, der er nogle processer i forhold til vores regninger, der skal justeres på," siger han.

Læs hele klagen her

Læs også:
Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem

Kendt blog-kriger: Derfor skal din virksomhed blogge



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Accuro ApS
Formidling af ERP/it-konsulenter til kontraktarbejde. Softwareudvikling, implementering.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om, hvad medarbejderne i dag forventer af dine...

I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

 
Kommende events
Har du styr på IT sikkerheden?

Hvad gør din virksomhed for at lukke døren for hackere? Og ved du hvad dine IT konsulenter foretager sig på dit netværk? Flere "devices" på netværket og flere konsulenter til at servicere dem eksponerer dit netværk for cyber trusler. Hør mere om Vendor Risk Management og sikker remote access på dette How To? Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



100% Flash storage i datacentret

Er du interesseret i at høre, hvordan Rambøll har sikret at selskabets 10.000 medarbejdere har fået 10 gange hurtigere tilgang til information, øget effektiviteten og sparet penge? Så skal du deltage på dette formiddagsseminar. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Microsoft SharePoint

Samarbejds-, intranet- og hjemmesideværktøjet SharePoint er populært i mange virksomheder. Brug en formiddag i samarbejde med Computerworld og hør fra specialister og konkrete cases hvorfor SharePoint er interessant for dig - og hvordan du kan bruge SharePoint i din virksomhed. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup






Computerworld
KMD-fyringer gennemført: Sådan ramte de organisationen
Dagens store fyringsrunde i KMD er nu gennemført. Se her, hvordan fyringerne ramte organisationen.
CIO
It-projekterne fejler igen og igen: Forklaringen er ganske pinlig
It skal skabe mere effektive virksomheder og offentlige institutioner, men ender alt for ofte med at skabe problemer. Forklaringen bør give røde ører.
Comon
Din indbakke har fået en ny hersker - her er det bedste mailprogram (til Mac)
Langt om længe er den hypede e-mail-app Mailbox kommet til din Mac. Og den har været værd at vente på.
Channelworld
Installers' konkurs sender 25 it-folk hjem uden løn
Et halvt år med underskud på driften og millionslagsmål med en kunde tømte kassen hos it-firmaet Installers, som nu har kastet håndklædet i ringen.
White paper
Sikre identiteter er god forretning
Aladdin eToken er en stærk autentificeringsløsning, der understøtter nuværende og fremtidige krav og giver et højt investeringsafkast (ROI).


Log ind
x
E-mail
Kodeord