Utilfreds kunde sender Telenor i kæmpe Facebook-stormvejr

En utilfreds Telenor-kunde scorer mere end 16.000 Facebook-likes på under et døgn.

Annonce:
Annonce:

Klagen fra den utilfredse kunde, der i skrivende stund har fået mere end 16.000 likes.

Klagen har også medfødt en stribe af andre klager og mishagsytringer.

Teleselskabet Telenor er blevet ramt af et kæmpe stormvej på de sociale medier.

Torsdag eftermiddag postede en utilfreds kunde ved navn Anders Brinkmann en klage på teleselskabets Facebook-side og på under et døgn har klagen fået mere end 16.000 likes fra andre Facebook-brugere.

Til sammenligning har Telenors Facebook-side knap 26.000 likes i alt.

Herudover har klagen på Telenors Facebook-side fået mere end end 1.500 kommentarer fra Facebook-brugere, hvor af en del fortæller, at de også har haft dårlige erfaring med teleselskabet.

Utilfreds med Betalingsservice
I klagen skriver den utilfredse kunde, Anders Brinkmann, at Telenor ikke har været i stand til at få sat hans teleregning på Betalingsservice og, at han derfor har været tvunget til at betale et gebyr på 50 kroner hver måned.

Desuden fortæller han, at hans kæreste har haft det omvendte problem, hvor Telenor ikke har kunne finde ud af at fjerne et gammelt abonnement fra Betalingsservice.

Anders Brinkmanns klage har desuden affødt en lang række af andre klager fra utilfredse kunder.

Telenor oplyser på sin Facebook-side, at virksomheden nu har været i kontakt med kunden og, at fejlen angiveligt skyldes et problem med kundens bank.

Telenor erkender fejl
Men Telenor erkender dog over for ComON, at virksomheden har begået fejl i sagen.

"Det er klart, at vi i den konkrete sag har begået fejl, og det beklager vi, og det har vi også gjort over for kunden. Så sagen er, såvidt jeg har forstået, blevet opklaret og løst," siger Tom Lehn-Christiansen, kommunikationrådgiver hos Telenor, til ComON.

Teleselskabet undrer sig dog over den kraftige reaktion, som Facebook-klagen har medført.

"Det er klart, at vi undrer os lidt over omfanget. Det er ikke noget, som vi tidligere har set, og derfor tager vi naturligvis også sagen alvorligt, siger han.

Men mener du, at den den kraftige reaktion på Facebook giver et retvisende billede kundetilfredsheden hos Telenor?

"Det håber jeg selvfølgelig ikke, og det mener jeg heller ikke er tilfældet. Det billede vi i denne her sag har set på Facebook er ikke et, som vi kan genkende," siger han.

Tom Lehn-Christiansen oplyser, at Telenor i de kommende dage vil gennemgå reaktionerne på Facebook, og undersøge om feedbacken skal danne grundlag for ændringer i Telenors kundeservice.

"Vi vil blandt andet kigge på om, der er nogle processer i forhold til vores regninger, der skal justeres på," siger han.

Læs hele klagen her

Læs også:
Kunderne raser på nettet - sådan får du styr på dem

Kendt blog-kriger: Derfor skal din virksomhed blogge



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

I dette white paper kan du læse om, hvordan Big Data åbner for nye muligheder inden for IT...

 
Kommende events
Vidensseminar: SSD i datacentret

Er du interesseret i at høre, hvordan Rambøll har sikret at selskabets 10.000 medarbejdere har fået 10 gange hurtigere tilgang til information, øget effektiviteten og sparet penge? Så skal du deltage på dette formiddagsseminar. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Microsoft SharePoint

Samarbejds-, intranet- og hjemmesideværktøjet SharePoint er populært i mange virksomheder. Brug en formiddag i samarbejde med Computerworld og hør fra specialister og konkrete cases hvorfor SharePoint er interessant for dig - og hvordan du kan bruge SharePoint i din virksomhed. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



IT-arkitektur

Din it-arkitektur er rygraden i dit velfungerende system. Men har du styr på grænsefladerne? Har du skabt den korrekte ramme? Og understøtter dine beslutninger fremtidige projekter godt nok? Det er nogle af spørgsmålene som Computerworlds How-to om succesfuld it-arkitektur kan give dig svar på gennem eksempler, cases og eksperter. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup






Computerworld
10.000 danske Gmail-konti er lækket - skift dit password
Fem millioner Gmail-konti er lækket på nettet i nat, og cirka 10.000 danske konti er berørt. Der er ikke grund til panik, men skift dit password til din Gmail-konto, lyder det fra sikkerhedsekspert.
CIO
Store it-projekter: Sådan styrer du dem sikkert i mål
Hvilken projektform skal du vælge, og hvad er den bedste måde at lede it-projekter på? Her er ulemper og fordele ved de forskellige projektledelsesformer.
Comon
Test af otte antivirus-programmer til Mac: Her er det bedste
De antivirus-programmer, der findes til Mac, er overraskende gode. Både de gratis og dem du skal betale for. Her er en grundig test af otte sikkerhedsprogrammer til din æblemaskine.
Channelworld
Servere i titusindvis skal opgraderes: Microsoft lukker gammel Windows-version
Der venter et boom i Microsofts licenssalg, når it-giganten næste år lukker ned for supporten på styresystemet Windows Server 2003. Titusindvis af danske servere skal opgraderes.
White paper
Brugervalidering uden tokens
Få en fleksibel, enkel og sikker multi-faktor brugervalidering via SMS eller SMTP med PINsafe fra Swivel Secure.


Log ind
x
E-mail
Kodeord