Artikel top billede

Aftalen med Danske Spil sidder lige i skabet i forhold til vores overordnede satsning, siger salgsdirektør Preben Rasmussen, Infocare.

Service-leverandør jubler: Vi vandt i lotto

Udsigt til nyt millionunderskud for service-leverandør efter lukning af det danske værksted. Ny aftale med Danske Spil er et skridt på vejen mod bedre tider.

Indehaverne af kiosker, tankstationer, supermarkeder og spilforhandlere kommer til at møde nye ansigter, når service-leverandøren Infocare i fremtiden skal stå for service af de 4.000 terminaler, som danskerne bruger, når de køber Lotto-kuponer, skrabelodder eller spiller Oddset hos Danske Spil.

Aftalen med Danske Spil er det seneste skridt i en ny forretningsstrategi, som betyder, at Infocare i mindre grad vil satse på traditionel "break-and-fix"-service og i stedet går efter at udbyde integrerede koncepter indenfor service af point of sales-løsninger (POS), print, managed service og desktop management.

"Vi har foretaget en større strategiændring, hvor POS-udstyr er et af kerneområderne, og aftalen med Danske Spil sidder lige i skabet i forhold til vores overordnede satsning," siger salgsdirektør i Infocare Preben Rasmussen.

Han vurderer, at Infocares danske forretning i dag udgøres af cirka 40 procent "break-and-fix"-opgaver. Det tal var tidligere "væsentligt" højere, som han udtrykker det.

"Det er lidt en strid om ord. Mange af vores aftaler indeholder stadig break-and fix, men i dag bygger vi vores forretning op omkring mange flere services og andre elementer på de enkelte kontrakter," siger Preben Rasmussen.

Kort før nytår flyttede nordisk-baserede Infocare sit danske serviceværksted til consumer-produkter til Sverige som et led i en effektivisering.

Flytningen, der kostede omkring 80 ansatte deres job, kom i forlængelse af et underskud i 2011 på 17,4 millioner kroner. På det seneste har Infocare dog ansat nye medarbejdere, så man lige nu beskæftiger 125 mand mod omkring 200 for et par år siden.

Trængselstiderne er dog ifølge Preben Rasmussen endnu ikke helt overstået. For 2012 regner Infocare i Danmark med et lille minus på driften. Men dertil kommer store afskrivninger på lokaler og udstyr på det lukkede danske værksted, som vil bringe det samlede underskud op på den forkerte side af 10 millioner kroner, vurderer Preben Rasmussen.

"Men 2013 ser fint ud, og vi forventer i år et væsentligt bedre resultat," siger han.

Læs mere:

Infocare massefyrer og lukker dansk værksted
Atea-direktør i spidsen for Infocare
David Friisholm stopper i Infocare




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere