De to stiftere af Plenti, Peter Mægbæk (tv) og Morten Strunge.

Teleselskabet Plenti klar med indholdspakke: Kan dette produkt kapre danske telekunder?

Teleselskabet Plenti debuterer mandag på markedet med dets nye indholdskoncept, hvor digitale tjenester og telefoni er koblet sammen. Se her, hvad man får med i pakken.

Det nye danske tele- og underholdningsselskab Plenti, som Computerworld afslørede planerne om i januar, debuterer i dag med sit første pakkeprodukt.

Som vi fortalte i sidste uge, har Plenti indgået et samarbejde med teleselskabet 3, og nu afslører Plenti også, hvad det helt præcis er for en indholdspakke, selskabet vil sælge.

"Vores abonnementer indeholder fri data og tale sammen med nogle digitale produkter, der har en stærk appel," siger direktør og stifter Peter Mægbæk til Computerworld.

Plentis telepakke til 199 kroner inkluderer fri data og tale.

Derudover får man alle Allers digitale udgivelser (eksempelvis Se og Hør og Femina), alle Egmonts udgivelser (eksempelvis Euroman og Alt for damerne), Mofibo (e-bøger og lydbøger) og adgang til Ekstra-Bladets Ekstra-sektion og abonnementsdelen på Berlingskes b.dk.

Læs også: Splinternyt dansk teleselskab indgår første aftale: Her er forretningskonceptet

I alt er der tale om over 60 digitale magasiner og blade, to digitale aviser og 43.000 bøger fra Mofibo.

Derudover giver Plentis produkt også abonnenterne fri adgang til Tivoli.

"Det er i det fysiske univers, men understreger også, at vi har en indholds- og underholdningsprofil," siger Peter Mægbæk.

Peter Mægbæk var i sin tid medstifter og administrerende direktør i Fullrate, som TDC købte i 2009 i en kæmpehandel. Han har også været administrerende direktør i Viasat.

Den anden stifter - og bestyrelsesformand - er Morten Strunge, der stod bag teleselskabet Onfone, som TDC købte for omkring 300 millioner i 2011.

Han er også stifter og direktør hos ebogstjenesten Mofibo - den ene af de tjenester, der indgår i Plentis pakke.

Går efter 100.000 kunder
Peter Mægbæk forklarer, hvordan Plenti kommercielt skal blive en succes:

"Vi skal selvfølgelig have noget volumen i antal kunder, før forretningen hænger sammen. Sådan er det jo i denne her type forretning."

"En tommelfingerregel i forhold til vores egne beregninger er, at hvis vi har en 30-40.000 kunder inden for de første par år, er forretningen selvkørende. Men vores ambition er højere: Vi mener, at vi skal op på 100.000 inden for det første år eller to."

"Det er i forhold til et marked, hvor der er syv millioner, og der i hvert fald er 100.000 , der skifter teleselskab hver måned," siger Peter Mægbæk.

Læs også: Nyt dansk teleselskab på vej: Stiftere fra Fullrate og Onfone søsætter spritnyt teleselskab

Plentis løsning fungerer ved, at man opretter et brugernavn og password, når man bestiller abonnementet. Det kan så efterfølgende anvendes til de fleste tjenester, der er inkluderet i pakken.

"Den konfiguration sætter vi ind hos 90 procent af vores samarbejdspartnere, så man kan bruge det samme brugernavn og det samme password. Der er så nogle enkelte, der ikke er med endnu, men ambitionen er, at det skal være single-logon alle steder."

Kun på 3's netværk
I har indgået et samarbejde med 3, men er der planer om at udvide med andre operatører?

"For nuværende har vi lavet en eksklusivitetsaftale med 3, så det er vores partner i de næste to år - og jeg håber da, at det samarbejde kan fortsætte. Vi synes, at det er et godt match."

"Så vi kigger nok mere på andre lande, men nu tager vi lige én ting ad gangen. Nu skal vi først have tracktion i Danmark. Vi tager et skridt ad gangen," lyder det fra Peter Mægbæk.

Kan komme andre indholdspakker
Peter Mægbæk beskriver målgruppen som mænd og kvinder fra 25 til 55 år.

De kommer typisk fra en husstand, hvor der er flere personer, og så vil der være en overvægt af litterære kunder på grund af indholdspakkens sammensætning.

Mens det er det fokus, den nuværende indholdpakke fra Plenti har, så ser Peter Mægbæk dog også muligheder for andre fokusområder i andre pakker i fremtiden.

"Over tid kan vi sagtens se, at der kan komme andre pakker med et andet fokus - det kunne være en sportspakke eller en businesspakke."

"Kun fantasien kan sætte grænser - men vi skal bare være sikre på, at der er et stort nok segment. Danmark er alt andet lige også et relativt lille land."

Plentis selskabskapital er i øjeblikket på 5,9 millioner kroner.

De penge er primært skudt ind af Peter Mægbæk og Morten Strunge, ligesom også Rasmus Busk - tidligere direktør i Telmore - har skudt penge i projektet.

Peter Mægbæk venter dog, at der kommer flere investorer.

"Vi har tilsagn fra nogle business angels, som jeg ikke kan sige navnet på nu, om at gå ind i selskabet. Det handler ikke alene om pengene, men også meget om deres viden," sagde han i sidste uge til Computerworld.

Plenti kommer dog ikke til at være ene om at tilbyde indholdspakker på det danske telemarked.

Det nye selskabs konceptet minder som udgangspunkt en del om Telmore Play hos TDC - et abonnements-koncept, hvor man også får adgang til en række digitale tjenester.

Læs også:

Nyt dansk teleselskab på vej: Stiftere fra Fullrate og Onfone søsætter spritnyt teleselskab

Ny dansk priskrig i den danske telebranche: Derfor ender priskrige igen og igen med opkøb

Nyt dansk teleselskab live på nettet - her er tidsplanen


Splinternyt dansk teleselskab indgår første aftale: Her er forretningskonceptet



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

CIO
Skandalerne i Skat er en urimelig sejr for de digitaliserings-modvillige
Klumme: Skandalerne i Skat er en vigtig sejr for dem, som ikke tror på digitalisering af den offentlige sektor. Og Skats problemer bliver ikke løst af organisationsændringer.
Comon
25.000 danskere gået i kuponsvindel-fælde på Facebook på blot seks timer: "Det spredte sig som en steppebrand"
Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Lego og flere andre varemærker bliver lige nu udnyttet i forbindelse med kuponsvindel på Facebook, og danskerne klikker i hobetal. Læs hvad der sker, hvis du klikker.
Channelworld
Forbrugerne knuselsker denne computer: 2-i-1-maskinen viser vejen frem
Hybridmaskinerne viser vejen frem i et presset pc-marked. Den er populær blandt almindelige danskere, men mangler stadig fodfæste i firmaerne. Forventningerne er dog tårnhøje.
White paper
Mobility - her er de aktuelle udfordringer
Hvad med sikkerheden? Mobility-bølgen fejer igennem danske virksomheder, og der er masser af muligheder og faldgruber. Sikkerheden halter, men det kan der gøres noget ved. Produceret af Computerworld.dk i oktober 2014.