Artikel top billede

(Foto: Fotograf Torben Klint)

Dansk anmelderportal boomer: Vil være for onlineverden, hvad Tripadvisor er for hoteller

Efter at have løftet omsætningen med mere end en tredjedel sætter Trustpilot nu et helt klart mål om at blive global markedsleder. "Vi vil ikke tabe den kamp til en af vores konkurrenter," lyder det fra direktøren.

Med et årsregnskab i ryggen, der viser et omsætningsløft på 34,1 procent, går den danske anmelderportal Truspilot benhårdt efter at blive global markedsleder. Det skriver Børsen.

"Den tidligere strategi var meget baseret på vores abonnementforretning for virksomheder. Men i løbet af de næste tre år er der et åbent vindue og mulighed for at blive for onlineverden, hvad Tripadvisor er for hoteller. Vi vil ikke tabe den kamp til en af vores konkurrenter," siger Trustpilots direktør Peter Mühlmann til Børsen

Ikke en gratis omgang

Det er dog ikke gratis for den danske anmelderportal, der blev dannet i 2007, at gå efter den globale førsteplads. Underskuddet er de sidste to regnskabsår landet på knap 180 millioner kroner.

Det bekymrer dog ikke direktør Mühlmann, der understreger overfor Børsen, at underskuddet skal tilskrives store investeringer i virksomheden.

Igennem årene har Trustpilot fået tilført 800 millioner kroner, og selvom det er dyrt at vokse, forsikrer direktøren om, at virksomheden fortsat har penge på bogen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere