Artikel top billede

Foto: Povl D. Rasmussen. (Foto: Povl D. Rasmussen)

3 på kant med EU-regler: Sender kontroversiel ekstraregning til Blackberry-kunder

Kunder med en Blackberry-telefon betaler en ekstra afgift for deres datatrafik hos 3 i Sverige. Det skal skal selskabet finde en rigtig god årsag til. Den svenske post- og telestyrelse kræver nemlig svar på det, der ligner et brud på netneutraliteten.

Der er ikke mange Blackberry-kunder tilbage, men de få, der er i Sverige, oplever i øjeblikket en forskelsbehandling hos teleselskabet 3.

Det undersøger den svenske post-og telestyrelse i øjeblikket, og den har nu bedt 3 om en grundig forklaring på, hvorfor kunder med Blackberry-telefoner skal betale en særlig afgift for deres datatrafik. Det skriver Computerworlds svenske søstermedie ComputerSweden

"Vi har bedt om en aftalegennemgang for at få en forklaring på det her, og hvordan 3 mener, at det stemmer overens med EU-reglerne," siger Emma Närvä til ComputerSweden.

De regler, man hos styrelsen henviser til, drejer sig om den såkaldte netneutralitet, der omhandler lige og åben adgang til internettet. 

Den svenske styrelse har tidligere haft Telenor hængt til tørre og selskabet har da også måttet justere sine aftaler.

3 har fået indtil d. 19 februar til at svare på spårgsmålene fra den svenske styrelse.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere