Artikel top billede

Det skal være et sundt miks mellem at vokse, men samtidig gøre det på en komfortabel måde, siger koncernchef Erik Bertman, som har haft jobbet i knap et år. Foto: Conscia

Conscias omsætning voksede med 20 procent i 2021, men der er minus på bunden

Infrastrukturspecialisten Conscia havde et godt 2021 på toplinjen men lander alligevel med 100 millioner i underskud.

Conscia kom ganske fint igennem 2021, viser det seneste koncernregnskab ifølge Børsen.

Omsætningen voksede med 20 procent til 2,75 milliarder kroner, og driftsresultatet før renter, skat, afskrivninger og amortisering - det såkaldte EBITDA - landede på 270 millioner kroner. Året før var resultatet på det punkt 225 millioner kroner.

Til gengæld blev resultatet på bunden et minus på 100 millioner kroner.

Netop omsætning og EBITDA er to nøgletal, den relativt nyansatte topchef Erik Bertman holder skarpt øje med, skriver Børsen.

“Der er to tal, som jeg holder øje med. Det er omsætning, men det er også meget vigtigt med driftsindtjeningen. Det skal være et sundt miks mellem at vokse, men samtidig gøre det på en komfortabel måde,” siger Erik Bertman, som har haft jobbet i knap et år.

Conscia Danmark har også fået ny topchef for nylig.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere