Artikel top billede

(Foto: PR/Ønskeskyen)

Danske Ønskeskyen satser internationalt: Har fået 400.000 amerikanske brugere på 20 dage

Den danske digitale platform Ønskeskyen, som er en platform for digitale ønskelister, satser internationalt og rammer en række nye markeder.

Hvis du har været til fødselsdage, jul eller konfirmationer i de senere år, er du sikkert faldet over Ønskeskyen.

Den danske virksomhed, som står bag en platform af samme navn, er en digital version af en ønskeliste, hvor gavekøbere kan reservere gaver, så andre gæster kan se det og ikke køber den samme gave til festens midtpunkt.

Nu har holdet bag ønskeskyen så indledt en international satsning, som begyndte tilbage i april måned.

Den internationale satsning går undernavnet GoWish og blevet lanceret i lande som USA, Tyskland, Storbritannien, Sverige samt i Norge, hvor det ligeledes hedder Ønskeskyen.

Her syv måneder efter lanceringen er ønskeskyen nået op på 1.850.000 brugere udenfor Danmark, hvoraf 850.000 er fra USA.

I perioden 1. november til 20. november fik GoWish 400.000 nye brugere i USA. Samlet har udenlandske brugere oprettet over 26 millioner gaveønsker i systemet.

”Vi er positivt overrasket over modtagelsen i mange af de lande, vi har lanceret GoWish. Ingen af os havde turde håbe på så mange brugere og så mange ønsker oprettet i systemet – især fra USA, som virkelig har taget godt imod vores koncept,” udtaler Casper Ravn-Sørensen, der er CEO for Ønskeskyen, i en pressemeddelelse.

Selskabet har blandt andet partnerskaber med Adidas, H&M, Ikea, Nike, Sephora og mmange flere.
Platformen er partnere med en række virksomheder, hvor brugere gennem portalen kan finde og tilføje varer til en ønskeseddel.

Målet for GoWish er om tre år at have mellem 35 og 40 millioner brugere på verdensplan. Allerede i år er det planen, at skal genereres 100 millioner kroner i omsætning for udenlandske webshops.

”Vi lancerede en ny app i februar, og i september præsenterede vi den nye gavegenerator, hvor brugeren kan finde inspiration til egne gaveønsker. Konceptet, som ikke findes noget andet sted i verden, er allerede blevet en gigantisk succes i Danmark. Den er allerede lanceret i USA, og funktionen vil uden tvivl fungere som løftestang til at indfri de massive og ambitiøse vækstmål, som vi har opstillet,” udtaler Morten Bjørn Mortensen, der er COO i Ønskeskyen.