Pris til møbelkæde uden varer på hylderne

Når man køber en sofa i Bolia, laves den specifikt til slutkunden. Det har givet Bolia minimale omkostninger til lager og logistik, og selskabet høster nu en pris for SCM-systemet bag modellen.

Møbelkæden Bolia har vundet årets Supply Chain Pris, som uddeles af Post Danmark.

I sin begrundelse for valget fremhæver Post Danmark, at Bolia har formået at skære alle former for mellemled og lageromkostninger væk fra forretningen. Det betyder, at hvert møbel først fremstilles på fabrikken, når det er solgt i butikken.

Samtidig har producenten viden om, at eksempelvis en stol og en sofa skal gå til samme kunde, og kan eksempelvis sørge for, at de bliver lavet af samme rulle stof.

Det gøres muligt via SCM-systemet eLog, som er udviklet af det lille århusianske .NET-baserede firma Vertica.

- Bolia havde brug for en centraliseret løsning, som kunne bruges af alle partnere uanset teknisk niveau og gøre det muligt at følge produktet meget tæt, siger Erik Hougaard fra Vertica.

Vertica udviklede derfor et logistiksystem, der håndterer alle data i styringen af lager og logistik. Bolias partnere, eksempelvis et vognmandsfirma, behøver kun investere i en trådløs scanner, en webopkobling og en printer, for at kunne benytte eLog.

Vertica med fire mand fik Bolia fra kunde fra starten i 2001 og udviklede først selskabets .NET-baserede e-handelsplatform.

ELog blev udviklet specifikt til Bolia og er nu implementeret hos to andre kunder, den ene er møbelimportøren Interstil.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere