Forhandlere: Hver tredje Xbox 360 har fejl

En rundspørge blandt amerikanske forhandlere indikerer at omkring 30 procent af de solgte spillekonsoller ryger retur på grund af fejl.

Computerworld News Service: Op mod en tredjedel af de solgte Xbox 360 har fejl. Sådan lyder svaret fra flere amerikanske forhandlere af spillekonsollen.

"Den reelle fejrate på Xbox 360 er mellem 30 procent og 33 procent," siger en tidligere medarbejder i spilforhandlerkæden EB Games.

En anonym medarbejder i i Best Buy siger, at fejlraten ligger mellem en tredjedel og en fjerdedel af alle de solgte enheder.

En nuværende medarbejder i EB Games mener, at fejlraten er en ud af fire.

Mange forretninger har ændret på garantien på Xboxen og samtidig hævet prisen på forsikringen af konsollen.

Det sker udelukkende på grund af fejlraten i Xbox 360, skriver Daily Tech, der også oplyser, at EB Games har fordoblet prisen på den et-årige garanti i USA.

PS3 og Wii så godt som fejlfri

Ifølge en EB Games forhandler er det under en procent af Sonys Playstation 3, der kommer retur. Nintendo Wii klarer sig endnu bedre.

"Indtil videre er der ikke kommet en eneste retur af de flere hundrede, vi har solgt," siger han

Microsoft uenig

Microsoft har tidligere oplyst, at fejlraten på Xbox 360 holder sig pænt inden for industristandarden, der ligger på mellem tre og fem procent.

Virksomheden har dog afvist at oplyse om de præcise tal.

Så sent som i sidste uge nægtede en britisk Xbox reparatør at modtage flere Xbox 360 konsoller, fordi den høje fejlrate gav virksomheden store tab.

Microsoft har ikke ønsket at kommentere sagen.

Oversat af Christian Carlsen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere