Computerworld News Service: Op mod en tredjedel af de solgte Xbox 360 har fejl. Sådan lyder svaret fra flere amerikanske forhandlere af spillekonsollen.
"Den reelle fejrate på Xbox 360 er mellem 30 procent og 33 procent," siger en tidligere medarbejder i spilforhandlerkæden EB Games.
En anonym medarbejder i i Best Buy siger, at fejlraten ligger mellem en tredjedel og en fjerdedel af alle de solgte enheder.
En nuværende medarbejder i EB Games mener, at fejlraten er en ud af fire.
Mange forretninger har ændret på garantien på Xboxen og samtidig hævet prisen på forsikringen af konsollen.
Det sker udelukkende på grund af fejlraten i Xbox 360, skriver Daily Tech, der også oplyser, at EB Games har fordoblet prisen på den et-årige garanti i USA.
PS3 og Wii så godt som fejlfri
Ifølge en EB Games forhandler er det under en procent af Sonys Playstation 3, der kommer retur. Nintendo Wii klarer sig endnu bedre.
"Indtil videre er der ikke kommet en eneste retur af de flere hundrede, vi har solgt," siger han
Microsoft uenig
Microsoft har tidligere oplyst, at fejlraten på Xbox 360 holder sig pænt inden for industristandarden, der ligger på mellem tre og fem procent.
Virksomheden har dog afvist at oplyse om de præcise tal.
Så sent som i sidste uge nægtede en britisk Xbox reparatør at modtage flere Xbox 360 konsoller, fordi den høje fejlrate gav virksomheden store tab.
Microsoft har ikke ønsket at kommentere sagen.
Oversat af Christian Carlsen