Tele-iværksætteren Frank Rasmussen vil gerne have friske investorer med i sit seneste tele-eventyr – mobiltelefoniselskabet BiBoB.
Tirsdag fortalte han i Børsen, at BiBoB "mangler en (investor)…, der kan repræsentere os i Hugo Boss-jakkesæt, for ellers får de bare Frank i T-shirt."
Helt ude af it
Computerworld rækker Frank Rasmussen en hjælpende hånd og ringer rundt til potentielle investorer og venturefonde for at høre, om nogen er interesseret i et økonomisk partnerskab med Frank Rasmussen og hans BiBoB-selskab.
"Jeg er stort set ude af it og har ingen interesse i at investere i Frank Rasmussens selskab," siger Erik Damgaard, medstifter af Damgaard, der senere blev til Navision og senere igen blev solgt til Microsoft for 11 milliarder kroner.
Erik Damgaard ejer 49 procent af det nordsjællandske konsulenthus Iocore-7N og har også en aktiepost i biotech-virksomheden ChemoMetec, hvor han også sidder i bestyrelsen.
Han er for lokal
Northcap Partners er it venture-delen af BankInvest og her sidder Jacob Bratting Pedersen som investeringsdirektør. Han er slet ikke afvisende overfor BiBoB og Frank Rasmussen, men der er et problem.
"Vi kunne godt finde på at investere i et selskab som BiBoB, hvis det var mere internationalt, men BiBoB er for lokalt. Erfaringerne med at internationalisere de her alternative mobiloperatører er relativt dårlige," siger Jacob Bratting.
TDC forsøgte at internationalisere Telmore uden den store succes og har i dag lukket de fleste af de initiativer ned.
"Det er for os og de fleste ventureselskaber et must, at der et internationalt perspektiv i de investeringer, vi laver – og det falder BiboB på," siger altså Jacob Bratting fra Northcap Partners, it venture-delen af BankInvest.
NorthCap Partners blev etableret i januar 2007 i forbindelse med sammenlægningen af ventureselskabet IVS A/S og Bankinvest IT Venture.
Jeg afviser ikke noget
Michael Moesgaard Andersen har med Andersen Advisory Group investeringer i...fortsættes
... en stribe virksomheder heriblandt Telecom Scandinavia og Emperion, der leverer IP-telefoniløsninger.
Tidligere var Michael Moesgaard Andersen også medinvestor i mobilselskabet CBB Mobile, der konkurrerede med Frank Rasmussens Telmore.
"Jeg afviser normalt ikke noget, men at træde til som investor i BiboB er heller ikke noget, der ligger på den flade hånd hos mig. Jeg er forretningsmand og vurderer sådan noget ud fra forretningsmæssige principper," siger Michael Moesgaard Andersen, administrerende direktør, Andersen Advisory Group.
Jeg går ikke i Hugo Boss jakkesæt
Han mener i øvrigt ikke, at det kan være ham Frank Rasmussen hentyder til som investor, "for jeg går ikke i Hugo Boss-jakkesæt."
"Når du ikke sidder i bestyrelsen eller ejer noget af firmaet, så er det svært at have et dybt indblik. I det BiBoB brand, som Frank Rasmussen har bygget op, fokuserer han meget på ungdomssegmentet, så hvis man skal skalere det til en succes, så skal der kobles andre tjenester på, og det skal markedsføres over for andre målgrupper," mener Michael Moesgaard Andersen.
Han tilføjer, at han altså ikke er afvisende, men at det bestemt heller ikke "ligger på den flade hånd at gå ind i BiBoB, fordi at gøre det selskab til en succes, "det er ikke nogen nem opgave."