Artikel top billede

(Foto: {c} 2008 Obama for America All Rights Reserved / David Katz)

De store it-selskaber ville have Obama

It-virksomhederne ligger højt på top 20-listen over økonomiske bidragsydere til Barack Obamas kampagne. Se, hvem der gav mest.

Og vinderen er: Barack Obama!

I en selv efter amerikanske forhold historisk effektiv indsamling af penge til en valgkamp, lykkedes det senatoren fra Illinois, og nu kommende præsident for de Forenede Stater, Barack Obamas, kampagnemaskine at skrabe mere end tre milliarder kroner sammen.

En stor del af pengene kommer fra store amerikanske universiteter, men oppe i toppen af top 20-listen over bidragsydere dukker to store it-virksomheder op.

Næsten dødt løb

Der er dømt næsten dødt løb for Microsofts og Googles begejstring for kandidaten, men Microsoft slår lige akkurat sin konkurrent i det virkelige liv med små 75.000 kroner (13.000 dollars) i kampagnebidrag.

Således gav software-giganten rundt regnet 4,1 millioner kroner (714.000 dollars, mens Google lagde 701.000 dollars), hvilket giver dem en fjerde og en femteplads på listen over de største ydere.

IBM fedtede sig igennem med et bidrag på blot 2,4 millioner kroner (415.000 dollars) og ender helt nede som nummer 18.

Det er Ekstrabladet, der kigget på tallene, som findes på websitet Opensecrets.org.

Den største bidragsyder i dette regnestykke er i øvrigt University of California, der lagde godt 5,2 millioner kroner (900.000 dollars).




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere