Avatar billede jath08ac Forsker
26. august 2016 - 10:08 Der er 2 kommentarer

Vis celle værdi i Label i UserForm - VBA

Hej,

Jeg haren række Label i min userform, som skal vise nogle værdier fra et ark i min Excel fil.

Jeg har indsat følgende kode i en knap:
UserForm1.Label54.Caption = Format(Sheets("Ark2").Range("D21"), "0.00")
UserForm1.Label54.Caption = Format(Sheets("Ark2").Range("D22"), "0.00")
osv.

Min problem er, at jeg godt kunne tænke mig at værdierne i mine Label's bliver vist, så snart jeg åbner UserFormen vha. af en knap (figur, hvor jeg har tilføjet en makro) i et andet ark.

Håber at dette kan lade sig gøre?

pft.
Avatar billede Jessen Seniormester
26. august 2016 - 10:20 #1
Du kan placere din kode under 'UserForm_Initialize"

Fx.

Private Sub UserForm_Initialize()

UserForm1.Label54.Caption = Format(Sheets("Ark2").Range("D21"), "0.00")
UserForm1.Label54.Caption = Format(Sheets("Ark2").Range("D22"), "0.00")

End Sub
Avatar billede jath08ac Forsker
26. august 2016 - 16:11 #2
Det har jeg prøvet. Problemet er bare, at i min UserForm har jeg indsat multipage. så værdierne opdatere først når jeg skifter mellem de enkelte multipages :-(