Avatar billede AJLaursen Juniormester
08. september 2016 - 08:51 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Printer med eget liv

Hej derude,
Her på min pind er jeg trådløst forbundet med en HP 8610 all-in-one. Den lever sit helt eget liv.
Når jeg møder ind om morgenen, og vil printe, får jeg som oftest at vide at HP er offline. Det kan den være i timer, indtil den lige pludseligt vågner, og starter at printe ?
Det er er yderligere højest mærkværdigt er, at jeg uden problemer kan scanne fra printer til min pc, alt i mens selve printdelen er offline ???

Bonusinfo: Det er Apple routere der står for det trådløse netværk - kan det influere på en eller anden måde ?

Er der nogen derude der har et bud på hvad i alverden der er galt

På forhånd mange tak
Allan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2016 - 09:36 #1
Hej, Allan.

  Printeren skal jo under alle omstændigheder først "vågne op" når du sender noget til den, så det giver mening at du kan scanne fra printeren til din PC.

  Det kunne tyde på, at den datapakke, der skal vække printeren, så der kan udskrives, ikke kommer korrekt igennem routeren. Har du mulighed for at teste med en anden?

De bedste hilsner
Avatar billede AJLaursen Juniormester
08. september 2016 - 13:11 #2
Hej CRKrogh,

Tak for svar.

Problemet er at det jeg udskriver kl. 8 morgen, måske først kommer ud en time eller to senere, men imellemtiden, mens jeg venter, kan jeg sagtens scanne, kopierer etc.

Hvordan tester jeg med en anden router ?

Bedste hilsner
Allan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2016 - 13:20 #3
Hvis der ikke er lavet noget særligt i jeres setup, vil jeg mene at en anden router kan konfigureres på nogle få minutter.

Har du evt. en lokal IT-ressource, der har en liggende i rodekassen, kan han lynhurtigt sætte den op, så der kan testes om du kan printe med det samme du starter op om morgenen.
Avatar billede AJLaursen Juniormester
09. september 2016 - 10:14 #4
Det prøver jeg - tak for din tid :-)

(var der ikke engang noget med pointgivning ?)

Bedste hilsner
Allan
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. september 2016 - 13:21 #5
Hej igen.

  Man er gået væk fra pointsystemet, men en markering af et brugbart svar giver så alligevel lidt "credit" i forhold til vores rangering her på Eksperten.

God weekend herfra.
11. september 2016 - 22:03 #6
HEJ

Bare til din orentering:

Vi havde en Brother 765 printer på trådløs, som ikke ville noget sonm helst ("jo, bare være i fred") . På direkten var den der med det samme.

Min kone smådriller mig med min hårfarve (hvis nogen!) og mens jeg bøvlede med den %¤%¤%# printer, turde hun ikke kommentere hårfarven...  Den printer var bare dum (her ville jeg egentlig skrive noget andet, men det er nok ikke passende !!) .

Ny installation, fjerne installation, ny installation osv  i en lille uges tid (4 dage).

Så tænkte jeg (fg'me nej)..

Jeg fjernede alt af gammel software. (rensede Windows registeringsbase (ikke anbefalelsesværdigt men mindre du ved hvad du gør eller gør det under GRUNDIG og KYNDIG vejledning) for Brother 765 items ), på konens maskine (den kørte jo som en drøm på min på kabel - ingen grund til at fjerne den der. )

Og så gen-installerede jeg igen.

Hvad der "gik galt denne gang" ved jeg (stadig) ikke,. men konen fik printer-adgang og har begyndt at drille mig med hårfaven igen ......

(Måske skal jeg "installere en hardwarefejl på hendes printerdriver .hæhæ --.. nej sæ'følig ikke... )

Men det jeg prøver at sige, er at JEG TROR DER ER EN REST AF EN GAMMEL PRINTER-DRIVER (måske en DLL), som ligger og forstyrrer.  Jeg vil anbefakle dig at rydde op på din maskine (dvs. FJERNE ALT (og jeg mener ALT) hvad der har med din gamle printer at gøre. Selv om det virker ULOGISK- fjern den/det.....

Og så installerer du en NETVÆRKS-PRINTER igen.    Normalt skal den selv kunne  finde ud af om det er en LOKAL - eller en NETVÆRKS-printer.  OG VENT MED AT SÆTTE DEN TIL FØR PROGRAMMET BEDER OM DET.

OG HUSK AT SÆTTE PRINTERENS IP- adresse 100,000  (let overdrevent , men det er vigtigt) procent i overensstemmelse med printerens egen IP-adresse.

Og så vil jeg ønske dig fortsat god weekend.

Den (top) GRÅ eminence  alias

Kristian
Avatar billede AJLaursen Juniormester
12. september 2016 - 08:39 #7
Hej Kristian,

Mange tak - det er out of my reach, men kender en jeg kunne lokke til det.
Held og lykke med hårfarven - ellers kunne du overveje en farvepatron :-)

Bedste hilsner
Allan
12. september 2016 - 08:53 #8
HEJ Allan,

Ditto med dit nye projekt.

Omkring farvepatroner:  NEJ TAK Jeg foretrækker LASER-behandlinger....  Ditto for min Bror (brother). hehe...

KR
Avatar billede AJLaursen Juniormester
12. september 2016 - 10:19 #9
Check :-)