Avatar billede Chevy396 Seniormester
22. oktober 2016 - 18:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win 7 Pro (64 bit) kan ikke opdatere

Beklager hvis dette har været bragt op tidligere.

Har lige købt helt ny stationær PC og har installeret win 7 Pro (64 bit) OS på SSD harddisk.

Jeg kan komme på nettet etc., men kan ikke downloade opdateringer (og der bør være tonsvis af vigtige opdateringer).

Kan nogen være så venlige at komme med forslag til hvordan jeg kan afhjælpe dette problem ??

På forhånd tak. :)
Avatar billede ebea Ekspert
22. oktober 2016 - 18:37 #1
Tag et kig her, hvor emnet har været "vendt" før. Eller søg på nettet, hvor du vil se at der formentlig er i tusindvis, som har samme problem.
Du kan prøve nogle af eksemplerne, og se hvor langt det kan hjælpe dig!
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1013275
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2016 - 18:53 #2
kan ikke, eller opgiver? der skal samles data om 2-300 opdateringer - det tager en rum tid før der sker noget. Og hvis du stopper i utide, så skal de hentede info spoles tilbage og startes forfra (dvs det tager længere tid end første forsøg).
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2016 - 20:09 #3
Enig i #2
Jeg er bange for at brugeren opgiver før tid.
Jeg har erfaret en del gange, at der kan gå mellem 2 til 6 timer før man får oplysninger om opdateringer til computeren i Windows Update.
Så tålmodighed er en dyd.
Prøver man så også at fremskynde processen, kan det måske udskyde den fordi Windows også har startet processen op i det skjulte og det hjælper ikke på hastigheden mad at få opdateringer.
Du kan se det i joblisten når Windows kører update. Den vil typisk tage omkring 50% at resurserne på en middel pc og er en svchost fil der bruger denne resurce.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
23. oktober 2016 - 11:31 #4
Problemet med Windows Update skulle endeligt være løst med juni måneds security update fra Microsoft. Nu er det et par måneder siden jeg senest checkede på et par nyinstallerede pc'ere, og den gang kunne den ikke komme i gang af sig selv, men skulle altså manuelt have installeret den pågældende opdatering. Jeg hentede opdateringen KB3172605 i juli måned, og denne erstatter så den fra juni.
Denne opdatering kræver så nogle andre opdateringer som nemmest kan hentes med den store roll-up KB3020369+KB3125574.

Rækkefølgen for en nyinstalleret Win7 SP1 er derfor:
1. KB3020369 - https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=46817
2. KB3125574 - http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=KB3125574
3. KB3172605 - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=bda43604-eff9-4539-afab-556eeb7e6b78

Efter genstart tager det på mine gamle test-maskiner (Lenovo T500 og HP dc7900) under fem minutter at finde opdateringer - kun 40-50 styk, da ovennævnte KB3125574 indeholder ca. 140 opdateringer.

Bemærk, at man under installationen af Windows skal slå Windows Update fra, da ovennævnte opdateringer ikke kan installeres, hvis en søgning allerede er i gang.
Avatar billede nemlig Professor
23. oktober 2016 - 12:43 #5
#1 Det var mig, der havde dette indlæg. Efter mange timers "kamp", opgav jeg Windows 7 og hentede i stedet Window10 og lavede en ny ren installation.
Hvor Windows 7 ikke havde ret mange drivere til min PC, så havde Windows10 samtlige. Det var super nemt og ingen bøvl.
Og til info, så virker Windows7 produktnøglen fortsat til Windows10.
Avatar billede ebea Ekspert
23. oktober 2016 - 13:49 #6
#5  -  ja, det kan jeg godt huske. Derfor refererede jeg også til dette indlæg, da der fulgte en del problemer med det at opdatere (har selv haft problemet da jeg kørte Win 7).
Noget af det, lykkes det med, og andre, ikke.
Avatar billede Chevy396 Seniormester
23. oktober 2016 - 18:18 #7
Takker for input :)
Jeg har benyttet mig af #4´'s forslag, og det virkede efter hensigten.
Dog fik jeg et noget større problem, da jeg installerede link nr. 3 (KB3172605),

Efter genstart af installation fik jeg meddelelse at bios opsætning / firmware ikke var ok mere.

Kan ikke lige nu komme videre, og må indlevere pc til forhandler for at få formateret etc,
Avatar billede Chevy396 Seniormester
25. oktober 2016 - 07:18 #8
Har fået løst problemerne omkring Windows update.

Opdaterede samtlige drivere (bundkort; grafikkort etc etc) og fulgte så #4 's løsningsforslag - Installerede dog kun de to første downloads (KB3020369  & KB3125574), og lod derefter pc'en søge videre derfra - med stor succes.

Er der noget med pointtildeling på løsninger ? Hvis så, hvordan fungerer det / hvor mange point kan man tildele ?