Avatar billede Mikael Ekspert
27. oktober 2016 - 15:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Win 7 Dansk starter til download

Jeg har en lille Acer d255E med dansk Win 7 starter.

Den er gået i koks og en ny Win 7 starter skal installers.
( Ps!! Den indbygget recovery på  sin egen partion virker ikke)  Hmm.

Så jeg søger efter et GODT/FUNGERENDE link til download af en ISO med Win 7 starter på dansk.

Desværre er der meget dårligt at finde, og MS er ikke til meget hjælp på deres sider.

Jeg har lige installeret en udgave der BURDE have været på dansk. Men trods mit valg er den på engelsk ??
(Den virker helt okay, men fortrækker den danske udgave)

Så et GODT link til download. modtages med "kyshånd" ;)
PS!!! Jeg har naturligvis selv licensen.

Mvh Mikael
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2016 - 16:27 #1
Du kan hente en her:
http://www.oz1dis.dk/win7download/dkwin7multi32.iso
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_32_SP1_multiDVD.iso
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso

Du skal blot vælge om det er uden sp1 med sp1 og 32 bit eller 64 bit version.
Det du henter er en multi dvd der kan installere flere versioner:
http://www.theeldergeek.com/windows_7/images/Custom-W7-Installation-DVD/12-8-2010%209-52-50%20AM.jpg

Hent filen og enten brænd den som en diskafbildning eller opret den på usb. Rufus kan klare usb delen:
https://rufus.akeo.ie/
Ps Du skal bruge en usb med min 4 gb plads
Avatar billede Mikael Ekspert
27. oktober 2016 - 18:09 #2
Tak for svar.

Har nu prøvet at installere fra de første 2 link.

Men under installationen (gælder begge) får jeg meddelesen, at der mangler drivere til Cd drevet ?? Og da der ikke er internt cd/dvd drev i computeren, så kommer jeg ikke længere. Kan kun afslutte installationen.
Jeg gætter på, at win 7 henviser til det manglende interne dvd drev ??

Den meddelelse fik jeg ikke da jeg installerede fra et andet (engelsk) link ??

Jeg forsøger at installerer fra et eksternt dvd drev.. Hvilket også fungere perfekt indtil ovennævnte "fejl" kommer ???
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2016 - 18:13 #3
Lige den meddelelse har jeg også fået en enkelt gang. Men så oprettede jeg det på usb, og så kørte installationen. Den installerer i øvrigt også hurtigere end fra dvd.
Har herefter kun brugt usb måden. Så dette skulle du måske prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2016 - 18:14 #4
Fejlen kommer når den skal til at lægge filer på disken ikke?
Avatar billede Mikael Ekspert
27. oktober 2016 - 18:26 #5
Ja fejlen kommer ret hurtigt, og medens filerne indlæses.

Og ja, prøver usb måden.. Når jeg engang finder min stick ;)

Men det undre mig lidt.. DVD drevet kører jo også over usb. Og det er tydeligt, at det er accepteret som drev ???
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2016 - 18:56 #6
Ja men det gør det jo også i starten af en almindelig installation hvor disken er monteret på bundkort. Her starter den jo også normalt op indtil man vælger at installere og filer skal indlæses.
Det er her det gik galt for mig.
Avatar billede Mikael Ekspert
27. oktober 2016 - 19:19 #7
Ja helt som altid.. Men tror at installationen registrer at der installeres fra en dvd..

Og derfor "forlanger" en driver til et dvd drev.

Så jeg prøver usb metoden.. Når jeg finder den ;)
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. oktober 2016 - 20:50 #8
Det kan også være en dårlig brændning - har du brændt med vertificering. Er det brændningen der fejler så prøv at brænde med den langsomste hastighed du kan vælge.
Avatar billede Mikael Ekspert
28. oktober 2016 - 16:41 #9
# Kurt54.. Ja har brændt med vertificering. Og på laveste hastighed. Stadig samme problem.

#220661

Begge dine 2 første link er nu IGEN downloaded som ISO filer.

Og det samme er  "https://rufus.akeo.ie/".. Det program fungere helt perfekt.

MEN. MEN. Det melder om fejl på BEGGE ISO filerne, når programmet bruges til at lave en USB stick. ( Har forsøgt flere gange.. Også med frisk download af ISO filerne fra linket) Hmm.

Så prøvede jeg denne ISO: http://getintopc.com/softwares/operating-systems/windows-7-starter-free-download-iso-32-bit/

Det fungerede udemærket med både Refus og ISO filen.

Men trods valg af DANSK, så ender Win 7 starter IGEN på Engelsk ???
(Nøjagtigt som da den ISO blev installeret fra DVD første gang ??)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. oktober 2016 - 13:11 #10
Nu har jeg fundet en tilfredsstillende løsning på Win 7 starter.

Det er tilsyneladende ikke nemt, at finde en fungerende Win 7 32 bit starter til download på DANSK.

Jeg fandt dog en fungerende ISO på Engelsk. (Fungerer både på DVD og USB stick)
http://getintopc.com/softwares/operating-systems/windows-7-starter-free-download-iso-32-bit/
Denne version er IKKE med SP1 som udgangspunkt. Men SP1 installeres automatisk efterfølgende via (flere) MS update.  SKAL gøres INDEN nedenstående sprogpakke installeres til dansk. ( Tjek om win versionen ER blevet en SP1 )

Efter en del opdateringer via MS update, så har jeg lagt en DANSK sprogpakke ind i den Engelske Win 7 starter 32 bit. ( Det fungerer meget tilfredsstillende )

Via programmet "Vistalizator" http://www.froggie.sk/download.html  og sprogpakken "32-bit Windows 7 SP1" http://www.froggie.sk/7lp32sp1.html så fungere det hele på dansk og til ug.
( OBS!!!.. Jeg MENER/TROR, at kravet for at kunne ændre sproget er, at den oprindelige Win ER på engelsk ??)

Tak til dem der forsøgte at løse problemet på anden vis ;)

Mvh Mikael
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2016 - 13:16 #11
Godt du fik det løst :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. oktober 2016 - 13:24 #12
Jeg kan tilføje, at vedr. den lille Acer D255E, så er manglende drivere ikke et problem. Hvad ellers ofte ses efter en ny installation af styresystemet.

Dog manglede der 2 drivere lige efter Win 7 installationen.
En driver til LAN, samt en skærmdriver. (Gul advarsel under "enhedshåndtering")

Men begge de manglende drivere, kom automatisk med under en efterfølgende MS update. ;)
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. oktober 2016 - 15:02 #13
Godt du fik det løst - jeg fandt ellers en skive med dansk win7 starter fra en Acer Happy One.- der ville sikkert være lidt drivers at kæmpe med. Min  Happy One er opgraderet til win10 (gratis) -det kører ikke ordentligt med 1 Giga RAM - så den skal enten tilbage til starter eller måske ryger der en LUBUBTU på i stedet.