Avatar billede LP60 Praktikant
10. november 2016 - 17:28 Der er 13 kommentarer

Opdatering Windows 1511 crasher PC

Efter denne opdatering kan PC ikke længere startes op, reagerer ikke på hverken F10 eller F11. Den stopper efter et stykke tid og nogen gange kommer den igennem brugernavn og password og til skrivebordet før den stopper komplet.  Før opdatering blev der kørt en sfc/ scannow med rep mv. Så den burde kunne klare denne opdatering uden problemer.
Forslag ? Mit er en ny Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2016 - 17:33 #1
Hvis du prøver at starte den op 3 gange efter hinanden, så skulle den avancerede opstart menu dukke op. Her kunne du jo prøve  under værktøjerne at køre en "startup repair", eller en systemgendannelse til før du installerede opdatering hvis du ellers har systemgendannelse kørende på computeren
Avatar billede LP60 Praktikant
10. november 2016 - 17:41 #2
Vil prøve dette med 3 gange efter hinanden uden at prøve tasterne F10/11 for at få den avancerede menu op.  Ellers vender jeg retur. Tak for svar.
Avatar billede LP60 Praktikant
10. november 2016 - 18:06 #3
Hej. Det lykkedes ikke. Første gang kom jeg hen til skærmbillede med dato/klokkeslæt før den selv lavede en genstart.  Så fik den lov tilsat forsætte med sort skærm indtil den døde. Dernæst tvungen nedlukning og genstart. Så kom der en skærmtekst med "vent et øjeblik", kort tid efter døde den. Igen tvungen nedlukning og opstart og uden held igen. Dernæst igen nedlukning med F11 "system recovery" men ingen ny side for repair opstart. Andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2016 - 19:45 #4
Har du et Windows 10 installationsmedie?
Avatar billede LP60 Praktikant
10. november 2016 - 20:12 #5
Hejsa, desværre ikke. Var kommet på den gratis opdatering fra Windows 7..
Avatar billede poko1 Ekspert
10. november 2016 - 20:19 #6
vejledning med download Brug en USB Dongle på 4GB
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2016 - 20:23 #7
Du kan hente den her og oprette den på en 4 gb usb pind:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Tryk på "download værktøjet nu". Du skal så hente Mediacreator  til din pc. Når den er hentet høøjreklik og kør som administrator. Der starter en guide, hvor du vælger at hente en .iso til anden pc. Du skal vælge den som din pc kører med. Herefter skal det enten hentes ned eller også kan man vælge at oprette det på usb pind. Det sidste er det nemmeste da den automatisk bliver oprettet.
Alternativ er at hente og brænde på dvd som diskafbildning, så den er bootbar.
Med dette medie kan du herefter forsøge at reparere, da du nu har filer til rådighed.
Alternativt en nyinstallation. Du behøver ikke nøgle da computeren er registreret hos Microsoft.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2016 - 20:23 #8
#6 Fik ikke opdateret :-)
Avatar billede LP60 Praktikant
10. november 2016 - 21:58 #9
Aften derude, tak for info. Det vil jeg prøve at gøre imorgen og give den en chance mere for et samarbejde.. Så får I et feedback om det vil lykkedes.
Avatar billede LP60 Praktikant
11. november 2016 - 13:02 #10
Hej. Dette er nu forsøgt uden det store held, tror derfor at min PC står for udskiftning.
Den arbejder i ca. 1- 2 min  før den stopper trods at den har den nye CD at arbejde ud fra. Hardisken dør simpelthen.
Det lykkedes en af gangene at få en blå skærm¨frem med at der er fundet en fejl med " Unexpected kernel mode trap".
Sidste løsning før genbrugspladsen?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. november 2016 - 13:43 #11
Og usb metoden har du ikke prøvet? Det er vel en dvd du har brændt på?
Den kunne måske være fejlbehæftet.

Så jeg ville give usb metoden en mulighed.
Avatar billede LP60 Praktikant
11. november 2016 - 16:21 #12
Den har jeg ikke prøvet, men har fået den lavet denne USB.  Så det vil jeg prøve primo næste uge og vil give besked. Men foreløbig tak for inputs.
13. december 2017 - 08:56 #13
Er det lovligt at Microsoft tager brugernes
PC er til fange og gang på gang i ugevis prøver på at installere en nyere version af windows 10 end den jeg købte Windows ver 1511, og belaster brugernes pc ere med enorme mængder af data forbrug, her på over 40 GB, da det hele starter forfra igen med at downloade en nyere version af windows 10 og bagefter installere denne version og til sidst downloade nye sikkerheds filer og så står der atter at der skal downloades en nyere version af windows 10 og man kan ikke mere som bruger stoppe denne galskab.?
Hvem betaler hvis folk får kæmpe regninger fra deres Internet udbyder.?
og til sidst er det lovligt at Microsoft "lænker" folks computere så de er bundet uendeligt i mislykkede installationsforsøg.?
Hvad siger EU om tvungen binding af ens grej for at få sikkerheds filer installeret.?
skal brugerne tvinges til at skrotte deres nyere grej samt det windows 10 som de købte for 3 år siden.?

Med venlig hilsen
Gerhardt Frank

bruger af en nyere HP Prolliant PC er samt Windows 10 ver. 1511