Avatar billede DF81 Mester
09. december 2016 - 10:56 Der er 1 løsning

vba koder

Hej herinde
er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig?
jeg har lavet et excel ark med tilhørende vba koder, og det virker som det skal men nu har jeg brug for at ændre i koderne, problemet er at jeg ikke har meget forstand på koderne endnu, de oprindelige koder har jeg fået hjælp til at skrive.
til selve spørgesmålet, den nuværende kode bruge til at lave en userbox med tre rullemenuer med data fra en anden ark, første rullefelt er opdelt i Kw, her kommer de frem som det står i kildearket, dem kune jeg godt tænke mig at få frem i nummerorden med laveste til højste værdi. den kode jeg bruge nu der således ud.

Private Sub hentKW()
Dim ræk As Integer, kw As Double, kwPulje As String, tabel As Variant
Dim ix As Integer
    With Sheets("prisliste anlæg")
        kwPulje = ""
        kildeArkRækker = .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row

        For ræk = 2 To kildeArkRækker
            kw = .Range("H" & ræk)
                If InStr(kwPulje, kw) = 0 Then
                kwPulje = kwPulje & kw & ";"
            End If
        Next ræk
    End With

    tabel = Split(kwPulje, ";")

    For ix = 0 To UBound(tabel) - 1
        Me.Com_kw.AddItem tabel(ix)
    Next ix

    Me.Com_kw.DropDown
End Sub

jeg har prøvet at ændre koden under kw = range. uden held
håber der er en der kan hjælpe mig med dette
På forhånd tak
Dennis
Avatar billede DF81 Mester
13. december 2016 - 10:29 #1
ingen der kan hjælpe?