Jens Schnabel

Tidligere Journalist, klummeskribent eller blogger

Linkedin

Se Jens's LinkedIn profil

361 artikler på Computerworld

Jens Schnabel

Nano-baseret iPhone på vej

Der spekuleres allerede i næste udgave af iPhone. En analytiker vurderer, at en iPhone i en iPod Nano-udgave kommer allerede i fjerde kvartal.

10. juli 2007 kl. 12.45 | læs »

Usikkerhed om udgivelse af Service Pack 1 til Vista

Microsofts ændringer til Vista efter klager fra Google skulle forsinke Service Pack 1, men nu ser betaversionen alligevel ud til at komme snart.

10. juli 2007 kl. 09.54 | læs »

EU ser på søgemaskiner

Yahoo! og Microsoft skal fortælle om deres politik omkring lagring af persondata, mens Google søger EUs accept af købet af DoubleClick.

9. juli 2007 kl. 17.00 | læs »

Forbrugervrede over batteriet i iPhone

Der er stigende vrede blandt forbrugerne, fordi kun Apple kan skifte batteriet i iPhone, hvilket hæver den reelle pris.

9. juli 2007 kl. 13.30 | læs »

Wikipedia vokser voldsomt

Wikipedia har fået omkring 20 millioner flere unikke besøgende i forhold til sidste år, viser målinger.

9. juli 2007 kl. 13.15 | læs »

Danske virksomheder er verdens næstbedste i ansvarlig konkurrence

De nordiske lande fører i virksomhedsmæssig ansvarlighed, siger en rapport, hvor kun Sverige overgår Danmark.

9. juli 2007 kl. 09.54 | læs »

Reklamemuligheder i Web 2.0

Et internet baseret på brugerskabt indhold åbner nye veje for marketing, hvis virksomhederne forstår at forandre deres strategier.

7. juli 2007 kl. 12.00 | læs »

Reklamering på Wikipedia er en gråzone

Eftersom stort set enhver kan tilføje indhold til Wikipedia, kan det virke oplagt for en virksomhed at bruge opslagsværket til at fortælle om sig selv. Men stort set ingen gør det, og det er der gode grunde til.

7. juli 2007 kl. 12.00 | læs »

Google affejer EU

Hvor længe en søgemaskine gemmer data er et sikkerhedsspørgsmål og vedkommer ikke databeskyttelsesfolk i Europa, mener Googles privatlivskonsulent, Peter Fleischer.

6. juli 2007 kl. 14.55 | læs »

Brød og mælk hitter ikke på nettet

Mulighederne for at få bragt dagligvarer til døren er både bedre og billigere over telefon og fax end via internettet, viser en undersøgelse fra Forbrugerstyrelsen.

6. juli 2007 kl. 11.21 | læs »