Avatar billede spacee Nybegynder
01. juli 2006 - 09:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Proxy Hjaelp!

Hej eksperter,

Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg MEGET gerne vil se tour de france paa tv2 sputnik, og jeg har endda betalt for deres premium tour pakke. Men da jeg skulle til at logge ind fik jeg at vide at jeg ikke kunne se tour'en fordi jeg har udenlandsk IP adresse (usa).

Hvordan kommer jeg uden om det? ... hvis svaret er via en proxy, saa har jeg virkelig meget brug for hjaelp til hvordan det saettes op pa min pc, da jeg aldrig har proevet det foer.

Jeg har DSL forbindelse her i usa.

haaber nogen kan hjaelpe, PLEASE PLEASE tour'en er lige om hjoernet :)
Avatar billede spacee Nybegynder
01. juli 2006 - 10:41 #1
Jeg har provet nogle tilfaeldige danske proxy ip fra disse sider, men pt. har jeg ikke har held med det
http://www.proxy4free.com/page2.html
http://free-proxy-servers.com/socks_list.php?showpage=3

jeg gaar ind under internet options -> connections og vaelger den dialup som den bruger til at faa forbindelse.

jeg enable proxy og skriver ip/port paa en proxy server ... og derefter virker www siderne ikke.
Avatar billede Six Nybegynder
01. juli 2006 - 10:48 #2
Jeg tror du har fat i den lange ende og gør det på den rigtige måde. Jeg tror problemet er at det ikke er webproxy servere du har fået fat i der.
Avatar billede spacee Nybegynder
01. juli 2006 - 10:55 #3
Jeg tror du har ret fjappe, har lige faaet hul igennem til en proxy som er i UK... den er dog vanvittig langsom, og ikke i DK som jeg har brug for.

Ved du eller nogle af jer andre hvor man finder en god brugbar proxy i DK?
Avatar billede spacee Nybegynder
01. juli 2006 - 10:59 #4
Naar jeg prover de dansk ip's saa faar jeg for det meste denne fejl besked naar jeg aabner en www side

Access denied to system because of URL Filter Configuration, while attempting to retrieve the URL: http://www.sputnik.dk/.
Avatar billede Six Nybegynder
01. juli 2006 - 11:05 #5
Jeg har også prøvet at lede efter nogle danske webproxy servere... men de hænger ikke på træerne, hehe.

er det med denne proxy du får den omtalte fejl? 80.80.12.125:80 eller en lign. ?

Nu vil jeg ikke gøre mig ekspert på området, men det ser jo ud til at der er et url filter på den proxy, der gør at kun bestemte urls vil gå igennem filteret og være tilladt.

Jeg har også selv forsøgt mig, og fik samme fejl som du beskriver. Jeg vil godt prøve at lede videre, men man kunne jo håbe der var en venlig sjæl her på eksperten der kørte en proxy, som måske ville give dig en konto ;D
Avatar billede spacee Nybegynder
01. juli 2006 - 11:13 #6
jep, det var en af de ip's jeg har provet.

saetter stor pris paa din hjaelp ;)

det ville vaere super hvis der var en som kunne hjelpe med en dansk ip i den tid tour'en er paa banen!!
Avatar billede Six Nybegynder
01. juli 2006 - 11:37 #7
Kan du få den her til at virke? 192.38.109.143    3127
Avatar billede spacee Nybegynder
01. juli 2006 - 11:44 #8
Den virker indtil jeg skal logge ind paa sputnik, saa naegter sputnik mig adgang, saa maaske tillader de slet ikke proxy servers :((
Avatar billede Six Nybegynder
01. juli 2006 - 12:05 #9
Dette fandt jeg under hjælp et sted:

Du kan få adgang til TV 2 Sputnik fra
udlandet - dog skal du være opmærksom på, at
der fra tid til anden vil være indhold, som
du af rettighedsmæssige årsager ikke vil
kunne se fra udlandet.
Du kan desværre ikke se Sputnik Film fra
udlandet pga. filmrettigheder.

Så problemet er nok rettighederne og derfor er det også logisk hvis de blokerer for proxy adgang, jeg kan bare ikke lige gennemskue, hvordan de kan kende forskel på en proxy og en almindelig bruger.
Avatar billede spacee Nybegynder
01. juli 2006 - 12:13 #10
enig, jeg tror desvaerre ikke vi kommer naemere paa tour'en i aar, men jeg vil gerne giver dig point for din hjaelp, det var virkelig rart med en hjaelpsom sjael :)
Avatar billede Six Nybegynder
01. juli 2006 - 12:23 #11
Nej det er lidt trist, er der slet ikke noget amerikansk tv der viser touren? 150 point for dette spørgsmål er alt alt for meget og vi fandt ikke en løsning der holder - så jeg synes du skal tage dine point tilbage og bruge dem på et senere tidspunkt :)

Håber du finder en anden løsning,  touren er jo nærmest en menneskeret at se :D - selvom der er skandale lige i øjeblikket hehe. :D

Tak for dine rosende ord.
Avatar billede spacee Nybegynder
07. juli 2006 - 06:45 #12
takker,

tjo der skal nok vaere en kanal aller to som viser tour'en, jeg bare ikke se dem da jeg kun har sputnik :) ... alt for mange reklamer og vildt tempo paa de amerikanske kanaler til jeg vil betale for det ;)