Avatar billede Anita Praktikant
02. maj 2024 - 08:46 Der er 2 kommentarer

MailChimp Survey

Hejsa
På mit arbejde står jeg selv og en anden for at udsende en survey til alle medarbejdere i hver måned, i forbindelse med at kunne stemme på en kollega til at blive nomineret til Månedens Kollega.
Vi har dog to spørgsmål i forhold til en sådan survey.

1. Vi er begyndt at opleve, at nogle få medarbejdere stemmer på sig selv, hvilket jo selvfølgelig ikke er hensigten. Vi vil derfor høre, om der er en måde at undgå dette på - altså f.eks., at surveyen med navne er sat op på en måde, så navnene er koblet op på mail adresser, og systemet "blokerer", hvis nogen forsøger at stemme på sig selv.

2. Alle medarbejderne modtager survey'en på mail, og vores anden udfordring er, at medarbejderne kan åbne mailen flere gange og dermed stemme flere gange på samme person, hvilket heller ikke er hensigten. Er der en funktion i systemet til at blokere for den mulighed, så det kun er muligt for hver medarbejder at stemme én gang?

Med venlig hilsen to frustrerede MailChimp-brugere
Avatar billede puren Ekspert
02. maj 2024 - 09:21 #1
ja det er ikke fordi det er så svært at løse men det koster en ansættelseskontrakt for at få svaret
Avatar billede thomas_bk Ekspert
02. maj 2024 - 14:20 #2
Jeg skal ikke kloge mig for meget på mailchimp.
Men har i overvejet hvorvidt det er den rigtige platform/system at bruge til formålet.

Måske det vil være bedre at overveje et andet system til dette formål.