Avatar billede prox1 Forsker
22. april 2024 - 17:32 Der er 5 kommentarer

Fuldt opladet iPhone svigter

Jeg har problemer med min iPhone.
Når jeg tænder for den og også når jeg indsætter ladekabel, så går den i baglås, og viser det roterende 'tandhjul'. Efter et tryk på tænd-sluk *knappen* OBS! *ikke* touchskærmen, den kan ikke betjenes, så vises apples logo nogle minutter, derefter kommer skærmen til live men nu er telefonen gået i sim-lås.
Den kan jeg så åbne og oftest kan jeg så betjene telefonen igen. OBS vigtigt telefonen viser FULDT OPLADET og ER fuldt opladet. Den har siddet tilsluttet i timer.
Jeg tror det er en fejl i styresystemet, men jeg er ikke meget for at fabriks-resette det, for så ryger..???
Ja..
HVAD er det helt præcis der ryger hvis man FABRIK-resetter en iPhone?
Kontakt lister?
Photos?
Historik?
ALT forsvinder vel???
Jeg er ved at være GRUNDIG træt af Apples møjtelefon og disse uberegnelige tilfældige svigt.
Er det en ofte forekommende fejl i iPhones?
-Egentligt ikke så væsentligt, for jeg har ialtfald haft min sidste stykke HW fra Apple!
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. april 2024 - 18:18 #1
I kender intet til Apple, men mht. at fabriksresette telefonen, ved jeg af bitter erfaring at det kan give store problemer. Jeg var ude for det i januar 2023. Det var især MitID, der gav problemer. Jeg har selv en Samsung XCover 5 med android OS.
Men der er helt sikkert nogle her på eksperten, kan kan hjælpe dig.
Avatar billede prox1 Forsker
22. april 2024 - 19:08 #2
OMG yesss... MitID :(((((
Det er jo noget ægte l...
Pludselig ser man jo hvor absurd opbundet man er på det "smart"-phone crap når skidtet svigter.
Tak for den heads up!
Jeg vil straks sørge for at få en kodeviser, så jeg ikke er afhængig af den møg iPhone
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. april 2024 - 19:44 #3
Tilføjelse: Det var min egen fejl, at jeg mistede MitID, på telefonen, da jeg uden at tænke over det bare resettede den. Årsagen var den, at der nogle apps der ikke fungerede. Det var i midten af januar, og tro det eller lad være, men jeg kontaktede efterfølgende Borgerservice, og fik meddelelsen, at der ville gå ca. 14 dage. Ja at kalde det service er en fed løgn. Heldigvis fandt jeg et en anden Borgerservice hvor jeg kunne komme til næste dag om eftermiddagen. Jeg har også en kodeviser, men bruger den så at sige aldrig. Telefonen virker fint så jeg holder mig til den.
Avatar billede kurtba Ekspert
22. april 2024 - 23:33 #4
Uanset om man har iphone eller android, så vil det jo altid være en fordel at sætte sig ind i, hvorledes de virker.
Hvis du f.eks. søger på gendan iphone, vil du straks få en masse anvisninger på, hvordan man gør, samt hvordan man bør sikkerhedskopiere til icloud inden man sletter, således at  man kan gendanne sine data.
Fordi en har haft problemer med MitId er det jo ikke ensbetydende med, at alle har et problem. Igen kan man søge på, hvorledes man installerer MitId på en ny telefon, og der kan man bruge de samme metoder, som man har gjort tidligere. Man behøver ikke at vente i 14 dage på borgerservice. Metoden med at scanne sit pas er stadig brugbar, hvorefter Mitid hurtigt virker igen.
https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/mitid-app/faa-mitid-app-paa-ny-telefon-eller-tablet/
Avatar billede prox1 Forsker
30. april 2024 - 16:34 #5
Jeg fik ikke rigtig feedback på om det er en almindelig forekommende fejl ved iPhones. Jeg kan forstå at en telefon lukker ned når der er meget lidt eller ingen strøm, men det burde ikke ske når telefonen er fuldt opladet. Jeg tænker lidt i retning af kondensatorer der er 'bygget' til at svigte efter nogle år, og derved gøre telefonen ubrugelig, skønt den intet fejler. "Indbygget forældelse" kaldes det vist også.
Er dét en ting for Apple HW?
Forprogrammeret svigt, og dermed forventning om at *kunden* anskaffer en ny telefon, hvilket så imo ville flytte personen til en anden kategori end "Kunde", ud fra devisen "Fool me once aso..."
Jeg har ialtfald ingen hensigt i at blive en del af idiot-kategorien.
Jeg er meget utilfreds med hele forløbet af at eje en iPhone. At Apple er blevet rost for sig design og funktionalitet, er for mig en decideret GÅDE.
Jeg har ikke tal på de gange hvor en utilsigtet funktion er blevet aktiveret både i lommen og når jeg har forsøgt at betjene skidtet.
Naa
Det her bliver jo 'bare' et Apple-rant, så let it pass
G'bye Apple!