Bedre indhold i tilværelsen

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 27. oktober 2006.


Christiane Vejlø har forsket i unges medievaner. Nu får hun brug for al sin viden i sit nye job som ansvarlig for indholdtjenesterne hos teleselskabet 3.

Hvad er det mon, de unge vil ha'? Det svære spørgsmål skal Christiane Vejlø nu være med til at svare på hos mobiludbyderen 3 som firmaets nye content manager.
3 har hele tiden satset kraftigt på at tiltrække kunder ved at tilbyde meget forskelligt indhold til mobilen, og Christiane Vejlø glæder sig over at være en del af den bølge nu.
- Det er et superspændende tidspunkt at være med på, for nu er kvaliteten der til at understøtte brugen af indhold: Netværket er godt og telefonerne er rigtig fede. Og det bliver hele tiden endnu bedre, siger Christiane Vejlø begejstret.

Hun kommer fra en stilling som pr-chef hos Dansk Bredbånd og har tidligere arbejdet som journalist og i film- og tv-branchen. Ved siden af blev hun cand.mag i medier og kommunikation og skrev i 2004 et meget omtalt speciale om unges medievaner.
Jobbet hos 3 er således en tilbagevenden til hendes hjertensbarn - indhold til unge - og på en platform, som med tiden forventes at samle internet, tv-kigning, musik og meget andet i én dims.
- Det var interessant at arbejde med pr, men jeg ville gerne over at arbejde med indhold igen. Og ligesom jeg fandt mulighederne for konvergens inter­essante hos Dansk Bredbånd, så har jeg en forventning om, at tv, internet og mobiltelefoni vil mødes og blive et rigtig spændende krydsfelt, forklarer hun.

Efter kun en lille måned på posten vil Christiane Vejlø ikke komme med store udmeldinger om 3's strategi for mobil-indhold. Men lidt generelle overvejelser vil hun gerne dele:
- Vi har meget til de unge nu, så måske er der et uopdyrket land for indhold til de lidt ældre, altså dem over 30. Det kunne være bedre søgetjenester eller en nem mulighed for at reservere en biografbillet via mobilen, siger hun.
For de unge er det vigtigste, at de kan være i kontakt med hinanden hele tiden og selv kan være med til at skabe indholdet:
- Vi tilbyder MSN Messenger på mobilen, og det er blevet superpopulært. Derudover er det adgang til communities og brugergenereret indhold, der er vigtigt for de unge, forklarer Christiane Vejlø.
Selvom dem over 30 ikke skal glemmes, så er der god grund til at fokusere på de unge - eller online-generationen, som hun også kalder dem.
- Unge er meget interessante at holde øje med. De viser en retning for, hvordan medierne vil blive brugt i fremtiden. For eksempel tyder meget på, at de ser e-mail som de gamles medie. Det går for langsomt for dem i forhold til at sende en sms eller bruge Messenger.

Selvom Christiane Vejlø med sine 33 år hører til offline-generationen, ifølge hendes egne definitioner, er hendes medievaner godt med i forhold til de unge. Hun sender for eksempel mellem 20 og 80 sms'er om dagen - og hun foretog sine interview til specialet over Messenger.
- Det var de lidt skeptiske over for på Københavns Universitet, for det havde de ikke set før. Men jeg syntes, det var smart. Det er den måde, de unge kommunikerer på, og så havde jeg jo også interviewene på skrift med det samme, i stedet for at skulle skrive dem ned bagefter, smiler hun.

Karriere-PortrætComputerworld taler med en person, der er er rykket videre i karrieren, for at høre mere om jobskiftet. I denne uge er det christiane vejlø, der går fra et job som pr-chef hos Dansk Bredbånd til en stilling som content manager hos 3.

OriginalModTime: 26-10-2006 16:27:07




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere


Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere