I bannerannoncer er "gratis" et fy-ord

Hvis du vil have folk til at klikke på dine bannerannoncer, skal du ikke bruge ord som "gratis". Det viser en ny undersøgelse om danskernes brug af bannerannoncer.

Hvorfor bliver nogle annoncer på nettet ignoreret mens andre får massevis af de eftertragtede klik?

Det findes der stadig ikke meget dokumentation om, men Bonnier Publications har forsøgt at komme svaret nærmere.

I en større undersøgelse af papirannoncers virkning har forlaget også haft fokus på internettet og sammenhængen mellem banneres egenskaber og click-raten.

Et af konklusionerne er for eksempel, at det hjælper at bruge ordet "klik", når man designer bannere. Click-raten stiger nemlig med 10 procent, når ordet "klik" fremgår at banneret. Derimod har det angiveligt ikke nogen virkning at bruge ordet "gratis".

En anden ting, der kan give større respons er ordspil. Her stiger click-raten med syv procent.

Undersøgelsen kommer også frem til, at interaktive annoncer giver bonus frem for almindelige klikbare annoncer. Det giver for eksempel 29 procent flere klik hvis banneret på en eller anden måde giver brugere mulighed for at spille eller quizze inde i banneret.

Resultaterne fra undersøgelsen ligger i denne pdf. Det er Peytz Analyse, der har lavet undersøgelsen for Bonnier.

Grundlaget for reklamen er 465 banner-kampagner, der har været vist på Bobedre.dk, iform.dk og andre Bonnier-sites.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere


Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere