Dårlig service i computerbutikker på Nettet

Danske webbutikker bærer selv skylden for, at e-handlen går trægt. De er nemlig alt for dårlige til kundeservice. Det konkluderer analysefirmaet Strand Consult med undersøgelsen Sandhedens øjeblik.

51 danske computerbutikker er blevet undersøgt på 182 specifikke punkter. Samtlige butikker får vedhæftet karakteren "under middel", når det gælder kundeservice:



  • Kun 15 butikker giver kunden mulighed for at kontakte en sælger pr. e-mail

  • Kun 2 butikker spørger, om kunden ønsker købet finansieret.


Niels Bjørn Andersen fra Handelshøjskolen i København opfordrer webbutikkerne til at analysere, hvor ofte brugere forlader butikken uden at have købt noget.


(Kilde: Berlingske Tidende)




    Brancheguiden
    Brancheguide logo
    Opdateres dagligt:
    Den største og
    mest komplette
    oversigt
    over danske
    it-virksomheder
    Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
    Fiftytwo A/S
    Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

    Nøgletal og mere info om virksomheden
    Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

    Kommende events
    Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

    For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

    01. maj 2024 | Læs mere


    ERP-trends 2024

    Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

    02. maj 2024 | Læs mere


    Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

    Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

    07. maj 2024 | Læs mere