Interaktiv kundeservice hos IKEA

IKEA åbner op for interaktiv kundeservice, hvor kunderne kan få svar på de fleste spørgsmål døgnet rundt.

Venlig kundeservice der aldrig har lukket. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men ikke destro mindre så er det hvad IKEA netop har lanceret. Interaktive Anna er klar til at svare på spørgsmål i 11 lande.

Ulastelig klædt i t-shirt, blå øjne der matcher logoet og med hovedet lidt på skrå sidder Anna klar til at hjælpe IKEAs kunder på alle tider af døgnet. Den interaktive jente lytter forstående til spørgsmål og svarer prompte på de ting, hun er kodet til at kunne svare på - enten ved at svare direkte eller ved at vise et link med svaret.

»Med 'Spørg Anna' får kunden et hurtigt og effektivt svar på sine spørgsmål,« siger IKEAs PR- og kommunikationschef Annette Buck.
»Har man for eksempel spørgsmål om møbler, får man straks svar med billede, mål, materialer og pris. Det er betydeligt mere brugervenligt end traditionel telefonservice, hvor man eksempelvis ikke man se møblet.«

Målet er klart: »Anna skal gerne blive kundens bedste ven på nettet,« fastslår Annette Buck.

Og Anna er ikke sådan til at slå ud af kurs. På spørgsmålet: 'Jeg mangler tre skruer til en reol, jeg har købt', henviser hun kækt til IKEAs kontaktcenter som, ifølge Anna, med fornøjelse vil hjælpe. Samme respons får man på forespørgsel på slumretæppe til katte.

IKEA forventer at reducere antallet af telefoniske henvendelser med 15 procent og emails med 50 procent efter implementeringen af Anna. Indtil videre er Anna klar til at hjælpe kunderne i 11 lande på otte forskellige sprog, og på sigt er det meningen at hun skal arbejde i alle 44 lande som IKEA er repræsenteret i.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere


Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere