Artikel top billede

Nu kommer Kindle med reklamer

Kindle bliver nu billigere. Men der kommer reklamer på skærmen.

Få et it-produkt til en billigere pris – men du skal leve med reklamer. Det er dét koncept, som Amazon nu forsøger sig med. Amazon har lanceret en ny og billigere version af læseapparatet Kindle med det fristende navn ”Kindle with Special Offers”. Kindle er allerede det mest solgte produkt hos Amazon og den fås i to udgaver til henholdsvis 139 og 189 dollar – danske kunder kan også bestille den.

Nu kommer så den nye Kindle with Special Offers, som koster blot 114 dollar. Den er identisk med den normale Kindle – men brugeren bliver altså præsenteret for det, som kaldes for særlige tilbud, eller på godt dansk, reklamer. I det mindste bliver selve læseoplevelsen ikke forstyrret af reklameafbrydelser.

Man behøver altså ikke frygte, at der pludselig springer en reklame frem når man er midt i en e-bog, eller at der indsættes annoncer i e-teksterne.

Amazon har valgt en mere subtil model, hvor de ”særlige tilbud” vises i bunden af Home-skærmen og på den skærmskåner, der automatisk kører når Kindle ligger ubrugt.

Det fortæller Amazon i en pressemeddelelse – hvor man også kan læse at de første annoncører er Buick, Visa, Olay og Chase.

Som en slags indrømmelse overfor sine kunder har Amazon også annonceret en ny applikation, AdMash, hvor man kan stemme om de bedste reklame-skærmskånere. Her kan brugerne altså få indflydelse på, hvilke reklamer der bliver vist på Kindle.

Det er ikke helt klart, hvordan dette skal fungere i praksis, men et preview kan ses hos Amazon. Den enkelte bruger kan også indstille sine egne præferencer for screensavere ved at fortælle om ens interesser, så man f.eks. får vist flere skærmskånere med landskaber eller arkitektur.

Men brugeren kan altså ikke helt fravælge reklamerne – det er prisen for at få den billige Kindle.

Amazons nye strategi for Kindle er ikke mindst interessant, fordi den kan fungere som inspiration for andre producenter af e-bogslæsere og tavlecomputere, som måske også vil tilbyde deres kunder billigere reklamefinansierede produkter.

Den nye billigere Kindle kan allerede nu forudbestilles og sælges fra den 3. maj.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere


Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

29. maj 2024 | Læs mere