Cisco vil gøre sig lækker overfor mindre forhandlere for at booste sit salg af netværksudstyr, og routere til consumer- og SMB-markedet. Derfor introducerer producenten nu et nyt dansk partnerprogram for Linksys-produkter.
»Vi har en meget flot produktportefølje i den højere ende af retailmarkedet med produkter, som private kunder vil være bekendt at have stående hjemme i stuen. Men det er også produkter, som kan dække mange virksomheders behov, og ved at starte det her partnerprogram tror vi på, at både vi og forhandlerene kan tjene nogle flere penge,« forklarer Ciscos nordiske consumerchef Jesper Dauw om den nye offensiv, som er indrettet efter den meget enkle model, hvor forhandlerne bliver belønnet efter hvor stor omsætning de kan præstere.
»Programmet er møntet på de små forhandlere, som vi ikke taler med til daglig, for på den måde at knytte dem tættere til os,« siger han og afviser samtidig at offensiven er rettet mod at hugge markedsandele fra Ciscos konkurrenter.