Telmore: Nyt produkt var en fejl

Lavprisselskabet Telmore dropper sit nye Telmore Pro-tilbud efter mindre end to uger. Produktet var for kompliceret, og de 10.000 kunder, der nåede at tilmelde sig, får pengene tilbage. Samtidig sænker Telmore minutprisen for samtlige kunder.

Efter mindre end to uger på markedet trækker Telmore nu sit erhvervstilbud, Telmore Pro, tilbage.

Telmore erkender dermed, at kunderne kræver enkelthed, og for lavpris-pionerens vedkommende betyder det, at der kun er plads til ét produkt på hylden.

Selskabet benytter lejligheden til at sænke den generelle minutpris for alle kunder fra en krone til 85 øre.

SMS-beskeder vil fortsat koste 20 øre per styk.

Telmore Pro blev lanceret som Telmores svar til erhvervslivet, men langt flere privatkunder udviste interesse for produktet, der udløste lavere minut- og SMS-priser, når kunden havde betalt et engangsgebyr på 200 kroner.

I alt har 10.000 ud af Telmores godt 400.000 kunder tilmeldt sig Telmore Pro, og de får nu deres engangsgebyr tilbage.

- Vi begik en fejl med lanceringen af Telmore Pro. Vores kundeservice gløder, fordi kunderne spørger, om det kan betale sig at skifte. Det var ikke meningen, at vores kunder skulle tilmelde sig noget, der ikke kan betale sig for dem, siger Telmores stifter og direktør, Frank Rasmussen.

Fortsat fokus på firmakunder

Han vil fortsat forsøge at tiltrække erhvervskunder, men nu bliver det med udgangspunkt i det samme produkt, som de private køber.

Derudover vil virksomhederne kunne tilkøbe særlige ydelser, herunder at få tilsendt forbrugs-statistikker og lignende.

- Det har også vist sig, at mange virksomheder gerne vil have muligheden for at få flyttet flere mobilnumre over til os på en gang, og det har hidtil været meget besværligt, fordi man skulle flytte ét nummer ad gangen, siger Frank Rasmussen.

Det er især de mindre virksomheder med mellem 10 og 50 mobiltelefoner, der fremover vil få tilbudt en samlet indberetning af mobilnumre, der skal flyttes til Telmore.

På datasiden er der ingen nyheder fra Telmore, og selskabet imødekommer derfor ikke konkurrenten CBB Mobils tilbud på GPRS-data til 9,99 kroner per megabyte og nul kroner i abonnement. Telmore forlanger fortsat 18,75 kroner per megabyte og 25 kroner per måned i abonnement.

- Vi er tvunget til at drive en sikker og sund forretning, og derfor kan vi ikke i øjeblikket sænke priserne på GPRS, siger Frank Rasmussen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere


Computerworld Summit 2024

Vi kigger ind i scenariet for fremtiden it-afdeling og hvordan virksomheden bedst muligt udnytter både nye og etablerede teknologier til at understøtte vækst og dermed sikre overlevelse i en konkurrencepræget verden.

23. maj 2024 | Læs mere


Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

28. maj 2024 | Læs mere