Artikel top billede

Foto: Povl Rasmussen. (Foto: Povl D. Rasmussen)

Sådan vil TDC løse problemet med sure SKI-kunder

Se hvordan TDC vil håndtere kritikken fra SKI-kunder, der er sure over, at TDC sætter datahastigheden ned.

Læs også:

Tele-rådgiver om boil-brok: Hvad har TDC gang i?.

Lav hastighed: DTU-chef føler sig "røvrendt" af TDC.

Efter mobil-ballade: DTU overvejer helt at droppe SKI

Flere offentlige kunder er blevet sure over, at TDC i forbindelse med en ny SKI-aftale har nedsat datahastigheden.

Kunderne følger simpelthen ikke, at de er blevet ordentligt informeret.

En telefoni-chef fra DTU følger sig direkte "røvrendt".

Hos TDC beklager man, at kunderne oplever, at de har fået dårlig rådgivning.

Underdirektør Kathrine Forsberg fra TDC Erhverv understreger dog, at TDC har indgået en aftale med SKI, "som vi lever fuldt op til".

"Vi har leveret alle de oplysninger, som SKI bad om," siger hun.

Samtidig slår hun fast, at SKI-aftalen for kunderne er virkelig god sammenlignet med markedet.

"Det er en super aftale. Og det er det, der står tilbage."

"Når det er sagt, så vil vi se på vores kunderådgivning," fortæller dog også.

"For når kunderne føler, at den ikke har været i orden, så skal vi gøre det bedre," lover Kathrine Forsberg.

SKI: Uhensigtsmæssig produktudvikling 
Hos SKI, der altså står bag aftalen, fortæller kunde- og kommunikationsdirektør Jan Michelsen, at indkøbscentralen løbende har været i dialog med TDC, efter den blev gjort opmærksom på, at TDC har meddelt en mindre kreds af SKI-kunder, at datahastigheden på deres mobilabonnement bliver nedsat.

"Vi oplever TDC's nedsættelse af datahastigheden som en uhensigtsmæssig form for "produktudvikling", hvilket vi også har gjort TDC opmærksom på gentagne gange."

"Juridisk er der dog intet til hinder for, at TDC vælger at nedsætte hastigheden," udtaler Jan Michelsen og i samme omgang.

Han henviser til, at SKI's mål med aftalen er, at sikre at alle SKI's kunder kan få et billigt mobilabonnement med tilhørende datakommunikation, uanset hvor i landet de befinder sig.

"Det, mener vi også, er lykkedes. Men det er da ærgerligt, at TDC vælger at nedsætte datahastigheden," udtaler Jan Michelsen.

Desuden henviser han til, at de faktiske opnåede mobiltrafikdatahastigheder i høj grad afhænger af leverandørernes dækning i et bestemt område, og at SKI derfor valgte ikke at sætte krav her, da det ville have betydet, at leverandørerne ikke ville kunne tilbyde et produkt til alle SKI's kunder.

Men også SKI-direktøren peger på, at det i sidste ende faktisk er en god aftale for kunderne. 

"Det er dog værd at bemærke, at selv med TDC's tillægspris for at opnå højere hastighed, så er der stadig tale om en meget favorabel aftale," slutter Jan Michelsen.

Læs også:

Tele-rådgiver om boil-brok: Hvad har TDC gang i?.

Lav hastighed: DTU-chef føler sig "røvrendt" af TDC.

Efter mobil-ballade: DTU overvejer helt at droppe SKI




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere