Artikel top billede

Landmænd møgsure efter Skyline-lukning: "En joke"

En landbrugsorganisation tordner mod Erhvervsstyrelsen, der skal gribe ind. TDC-alternativet er en "joke", mener it-chef. Læs også TDC´s respons.

Læs også: Efter brok: Minister hives ind i Skyline-konkurs

Lukningen af Skylines net får nu en landbrugsorganisation op i det røde felt. Også det tilbudte alternativ får hårde ord med på vejen.

"Det er nærmest en joke, at Skyline-kunder henvises til TDC ADSL, da mangel på TDC ADSL var en af grundene til, at de blev Skyline-kunder," fortæller it-chef Ivan Munk fra Videnscentret for Landbrug.

Han oplyser, at han ikke har "talt med en eneste Skyline-kunde som ikke først havde prøvet at bestille ADSL".

Sur mail

It-chefen sendte i går en mail til Erhvervstyrelsen med henblik på, at styrelsen tager sig af problemerne, der måtte opstå rundt omkring i landet.

Du kan læse mailen på sidste side.

Læs TDC´s reaktion på næste side.

TDC: En uheldig situation

Computerworld har sprugt TDC, om de kan levere samme hastighed, til samme pris til samtlige Skyline-kunder.

Herunder er det skriftlige svar fra kommunikationsrådgiver Povl Damstedt Rasmussen fra TDC Erhverv.

"Det er en uheldig situation, som Skylines kunder er endt i, og vi kan garantere, at vi gør vores yderste for at hjælpe dem, hvis de henvender sig."

"98 procent af danskerne kan i dag få minimum to megabit-bredbånd via telefonstikket fra TDC, men da vi ikke har adgang til Skyline-kundernes adresser, kan vi ikke sige noget om, hvad vi præcis kan tilbyde de enkelte kunder, før de henvender sig."

"Det kommer an på den enkelte husstands afstand til den nærmeste central, hvad vi kan tilbyde af hastigheder," forklarer Povl Damstedt Rasmussen.

"Vi opgraderer løbende vores netværk, og i samspil med nye teknologiske muligheder betyder det, at vi nogle steder i dag kan tilbyde højere hastigheder til kunderne, end dengang de valgte at skifte til Skyline."

"I vores netstrategi arbejder vi på løbende at skubbe mikrocentraler - de grå gadeskabe - tættere og tættere på hjemmene, så fiberkabler bærer forbindelsen frem til en mikrocentral, mens et kobberkabel bærer forbindelsen ind til hjemmets telefonstik," lyder det fra TDC´s kommunikationsrådgiver.

Både TDC og Ivan Munks udtalelser er i øvrigt afgivet inden erhvervs - og vækstminister Ole Sohn (SF) har indkaldt telebranchen til krisemøde i dag.

Læs mere om krisemødet her.

Mail til Erhvervsstyrelsen

Fra: Ivan Munk
Sendt: 29. maj 2012 12:32
Til: 'erst@erst.dk'
Emne: Vedr SKYLINE

Erhvervsstyrelsen

Afd. for sendeforpligtigelser, WIMAX licensen

www.Skyline.dk står en forrygende, grænsende til det udforskammede, meddelelse.Der står:

Til WiMax Erhvervskunder

TDC Erhverv tilbyder at hjælpe Erhvervskunder med WiMax bredbåndsforbindelse bedst muligt videre herfra. TDC Erhverv har oprettet et special telefonnummer til Erhvervskunder med WiMax-forbindelser. Ring på 80 80 01 55 (hverdage kl. 8.00-16.00) og få et tilbud på en ny internetforbindelse fra TDC Erhverv. Du vælger frit mellem deres forskellige løsninger, og TDC vil sikre, at I hurtigst muligt er oppe at køre igen, hvis TDC kan levere internetforbindelse til jeres adresse.

Det er jo flot og godt TDC vil hjælpe og at Skyline kan give den oplysning.

Men det uforskammede ligger i, at GRUNDEN TIL at mange er Skyline kunde er, at TDC netop IKKE kunne levere en ordentlig ADSL på adressen i landdistrikterne.
At henvise dem til TDC er enten en hjælp - eller en fornærmelse for nogle af dem.

At Skylines WIMAX ikke drives videre er en katastrofe for landdistrikterne !!

Mange erhvervsdrivende og borgere havde ikke andre bredbåndsmuligheder end SKYLINE.

Vi håber som erhvervs at styrelsen følger denne sag meget tæt op !

Venlig hilsen

Ivan Munk
It-chef
CenterIT

VIDENCENTRET FOR LANDBRUG
Agro Food Park 15, Skejby, DK 8200 Århus N
www.vfl.dk




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere