Artikel top billede

De får for lidt for pengene hos deres mobilselskab, synes de.

Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

De danske mobilkunder er mest utilfredse med dette teleselskab. Se her om det er dit.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Danske mobilkunder er mest utilfredse med Telia.

Det viser en ny undersøgelse fra konsulenthuset Loyalty Group.

I undersøgelsen BrancheIndex Mobil 2012 har man i en web-undersøgelse spurgt 3.000 tilfældigt udvalgte mobilkunder.

278 af dem er Telia-kunder, og de sender med deres besvarelser Telia ned på sidstepladsen, som det mobilselskab, der giver kunderne mindst værdi for pengene.

Tidligere har Telias bredbåndskunder kåret selskabet som Danmarks ringeste intetnet-udbyder.

Det kan du læse her.

I toppen ligger CBB Mobil, M1 og BiBoB.

CBB Mobil har desuden de mest loyale kunder, viser undersøgelsen. Og Telia har de mest troløse.

Tilfredse med online-selskaber

Danskerne er tilsyneladende godt tilfredse med at være kunder hos de rent internet-baserede mobilselskaber, konkluderer Loyalty Group.

For i den tunge del af skalaen finder man sammen med Telia Telenor, 3 og TDC. De fire selskaber, der også servicerer de danske mobilkunder via butikker.

"Som privatkunde kan man ofte undre sig over, hvad der retfærdiggør de højere priser hos Telia, Telenor, 3 og TDC. Når den grundlæggende ydelse leveres fra de samme netværk, og man kan købe de samme telefoner fra de små selskaber, hvad er det så for en merværdi, set med kundens øjne, de store selskaber leverer?," spørger direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group.

Undersøgelsen spørger også de 3.000 danske mobilbrugere, om de mener, at mobilmarkedet er overskueligt i forhold til priser og abonnementer. Det svarer hele 75 procent nej til.

Det forklarer den høje mobilitet i branchen, hvor 45 procent har været kunde hos to-tre forskellige mobilselskaber inden for de seneste fem år. Og det er en uholdbar situation for alle, erklærer Mikkel Korntved.

"Kunderne er gennem mange år og utallige priskrige blevet opdraget til en illoyal adfærd. Teleselskaberne tjener ikke tilstrækkeligt med penge og har samtidig overskudskapacitet i deres systemer. Det vil også i fremtiden kaste ved på bålet til nye priskrige," siger han.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Se undersøgelsens resultater her:


Figur 1: Loyalitetsindeks i mobilbranchen (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer


Figur 2: Værdi for pengene (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)


Figur 3: "Hvad vil være de 3 vigtigste ting, næste gang du skal vælge mobilabonnement?"

Kilde: Loyalty Group




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere