Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste

Der er stor forskel på top og bund, når man spørger danskerne, hvilken internetudbyder, de er mest tilfredse med. Se vinderen her. Og den store taber.

Artikel top billede

Læs også:

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Derfor går din nethastighed op og ned

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Branche IndexTM Internet 2012.

Bag det lidet mundrette navn gemmer sig en helt ny og uafhængig undersøgelse foretaget blandt 3.000 privatkunder hos de danske internetudbydere.

De 3.000 er udvalgt tilfældigt blandt analysefirmaet Loyalty Groups 130.000 panelmedlemmer, som har besvaret et web-spørgeskema.  

Undersøgelsen viser, at Waoo har de mest loyale internetkunder. I bunden finder man Telia og Telenor.

Selvom netadgang efterhånden må betegnes som en standardvare, hvor kun hastigheden skiller den ene udbyder fra den anden, er der alligevel stor forskel på danskernes vurdering af deres internetudbyder.

Branche Index Internet 2012 har undersøgt danskernes holdninger til og loyalitet overfor deres internetudbydere.

Og her har Waoo de mest loyale kunder. Telia befinder sig i bunden med et pænt stykke op til de andre.

Bedst og dårligst

Når man spørger til kundernes oplevelse af værdi for pengene, ser billedet ikke meget anderledes ud. Waoo er igen den internetudbyder, som kunderne føler giver dem mest værdi for pengene.

Og Telia er også her bagest i feltet.

Med hensyn til tilfredsheden med hastigheden på internetforbindelsen, stikker stikker Waoo atter af fra konkurrenterne. Telenor Bredbånd og Telia deler sidstepladsen.

Sådan fordeler pladserne sig også, når der spørges til tilfredsheden med stabiliteten og driften. Waoo er bedst, og Telia er dårligst.

"Det er lykkedes internetudbyderne at skabe et uoverskueligt marked, hvor kunderne har endog meget svært ved at sammenligne, hvad de får for pengene. Den udbyder, der gør det let for kunden, er en klar vinder i fremtiden," udtaler seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group.

Læs også:

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Derfor går din nethastighed op og ned

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er undersøgelsens resultater:


Figur 1: Loyalitetsindeks i internetbranchen (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer)


Figur 2: Værdi for pengene (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)


Figur 3: "Jeg er tilfreds med hastigheden på min internetforbindelse" (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)


Figur 4: "Jeg er tilfreds med stabiliteten/driften af min internetforbindelse" (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)

Kilde: Loyalty Group

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

Netcompany A/S

Managing Architect

Nordjylland

Netcompany A/S

Linux Operations Engineer

Midtjylland

Impact Fund Denmark

Head of IT – lead our digital transformation

Københavnsområdet

TD SYNNEX Denmark ApS

Business Development Manager Nordics - Circular IT Services

Uspecificeret arbejdssted

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil