Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken

Danmarks ringeste netudbyder kan ikke forstå, at virksomheden boner ud som den internetudbyder, danskerne sætter mindst pris på. "Det ligner ikke de målinger, vi selv laver," siger direktør.

Artikel top billede

Læs også: Her er Danmarks bedste internetudbyder - og ringeste

"Jeg er faktisk meget overrasket over resultatet, for det harmonerer ikke med det, vi går og måler," siger Ken Helleskov Andersen, direktør for privatmarkedet i Telias bredbåndsforretning.

Han har netop læst den undersøgelse, som konsulenthuset Loyalty Group har begået om danskernes tilfredshed med deres internet-leverandør.

I undersøgelsen kommer Telia ud som klar taber på de fleste parametre.

Det kan du læse her.

Mange målinger

"Vi kører en lang række målinger af kundeoplevelse i alle landene, og her er vi gået fint frem i Danmark de seneste tre år. Vi har en ide om, at vi ligger godt, blandt andet når det gælder loyalitet og værdi for pengene," siger han.

I Loyalty Group-undersøgelsen har man spurgt 78 eksisterende Telia-kunder.

"Jeg er ikke statistiker, men i vores egne målinger plejer vi at være oppe på omkring 300, der udtaler sig. 78 er nok lidt lavt og jeg er i tvivl om, hvorvidt det er repræsentativt," siger Ken Helleskov Andersen.

Han er dog glad for alle de tal og undersøgelser, han kan få, som kan gøre ham klogere, siger han.

Trist, men glad for info

Hvad betyder sådan en undersøgelse for Telia?

"Det er rigtig irriterende at skulle læse det, for vi mener selv, vi er bedre, end det, der fremgår af den analyse. Jeg vil ikke sige, jeg ikke tror på tallene, men jeg kan ikke forstå, at de ikke ligger i tråd med de undersøgelser, vi får foretaget af eksterne partnere, og som vi kører på samme måde på internationalt plan."

Hvilke skridt tager I for at forbedre jeres kunders oplevelse af jer?

"Vi tager skridt hver dag. Vi taler dagligt med kunder, som vi ringer til, hvis de har givet os en dårlig score på et eller andet, for at finde ud af, hvad problemet er. Og så samler vi hver måned op og finder ud af, hvad vi skal fokusere på," siger Ken Helleskov Andersen.

"Og vi tager alle informationer, vi får om kundernes oplevelser, ad notam for at se, hvordan vi kan blive bedre," forsikrer Telia-direktøren.

Læs også: Her er Danmarks bedste internetudbyder - og ringeste

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Netcompany A/S

    DevOps Engineer

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Cloud Architect

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil