Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken

Danmarks ringeste netudbyder kan ikke forstå, at virksomheden boner ud som den internetudbyder, danskerne sætter mindst pris på. "Det ligner ikke de målinger, vi selv laver," siger direktør.

Artikel top billede

Læs også: Her er Danmarks bedste internetudbyder - og ringeste

"Jeg er faktisk meget overrasket over resultatet, for det harmonerer ikke med det, vi går og måler," siger Ken Helleskov Andersen, direktør for privatmarkedet i Telias bredbåndsforretning.

Han har netop læst den undersøgelse, som konsulenthuset Loyalty Group har begået om danskernes tilfredshed med deres internet-leverandør.

I undersøgelsen kommer Telia ud som klar taber på de fleste parametre.

Det kan du læse her.

Mange målinger

"Vi kører en lang række målinger af kundeoplevelse i alle landene, og her er vi gået fint frem i Danmark de seneste tre år. Vi har en ide om, at vi ligger godt, blandt andet når det gælder loyalitet og værdi for pengene," siger han.

I Loyalty Group-undersøgelsen har man spurgt 78 eksisterende Telia-kunder.

"Jeg er ikke statistiker, men i vores egne målinger plejer vi at være oppe på omkring 300, der udtaler sig. 78 er nok lidt lavt og jeg er i tvivl om, hvorvidt det er repræsentativt," siger Ken Helleskov Andersen.

Han er dog glad for alle de tal og undersøgelser, han kan få, som kan gøre ham klogere, siger han.

Trist, men glad for info

Hvad betyder sådan en undersøgelse for Telia?

"Det er rigtig irriterende at skulle læse det, for vi mener selv, vi er bedre, end det, der fremgår af den analyse. Jeg vil ikke sige, jeg ikke tror på tallene, men jeg kan ikke forstå, at de ikke ligger i tråd med de undersøgelser, vi får foretaget af eksterne partnere, og som vi kører på samme måde på internationalt plan."

Hvilke skridt tager I for at forbedre jeres kunders oplevelse af jer?

"Vi tager skridt hver dag. Vi taler dagligt med kunder, som vi ringer til, hvis de har givet os en dårlig score på et eller andet, for at finde ud af, hvad problemet er. Og så samler vi hver måned op og finder ud af, hvad vi skal fokusere på," siger Ken Helleskov Andersen.

"Og vi tager alle informationer, vi får om kundernes oplevelser, ad notam for at se, hvordan vi kan blive bedre," forsikrer Telia-direktøren.

Læs også: Her er Danmarks bedste internetudbyder - og ringeste

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - Aarhus

    Sikkerhed | Aarhus C

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem tre spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i Aarhus 22. januar.

    22. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Capgemini Danmark A/S

    Open Application (Denmark)

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Cloud Architect

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension