Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Én dansk virksomhed stikker af fra konkurrenterne, når det drejer sig om kundetilfredshed. Læs her, hvad kunderne mener om deres internetudbydere.

Annonce:
Annonce:
Læs også:

Danskerne: Her er den bedste mobilbank

Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

Fiberbranchens produkt- og markedsføringsselskab, Waoo, løber med alle roserne i kundetilfredsundersøgelsen BrancheIndex Internet 2013.

I alle undersøgelsens punkter slår Waoo telebranchens helt tunge drenge, når det drejer sig om kundernes vurdering af virksomhedernes hastighed, stabilitet, loyalitet og vurdering af image.

"Undersøgelsen viser, at kunderne hos Waoo! vurderer selskabet til at have det bedste image [...] I bunden af listen finder man Telenor Bredbånd, som har overtaget sidstepladsen fra Telia," skriver Loyalty Group i en pressemeddelelse.

Ifølge konsulenthuset Loyalty Group, der står bag undersøgelsen, er tallene baseret på 2.800 respondenter.

På næste side kan du læse mere om metoden, der er brugt i undersøgelsen.

Her er kunderne tilfredse med bredbåndshastigheden
Målt på tilfredsheden med hastigheden på kundernes internetforbindelse stikker Waoo af fra konkurrenterne.

Hvorimod bundholdene i undersøgelsen er tre af telebranchens allerstørste, henholdsvis Telenor, TDC og Telia.


Spørgsmålet til respondenterne lød: Jeg er tilfreds med hastigheden på min internetforbindelse.

Tabellen er illustreret ud fra indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala. Hvor 1 er meget uenig og 7 er meget enig)

Ifølge Loyalty Group scorer Waoo højt på grund af virksomhedens teknologi.

"Når det gælder hastighed, så har Waoo! en naturlig fordel i forhold til de fleste andre internetudbydere, da de leverer internet via fibernet," skriver Mikkel Korntved, der er seniorrådgiver for Loyalty Group.

Telebranchens loyalitet er i bund
Undersøgelsen viser ydermere, at kunderne har lav loyalitet overfor telebranchen.


Mikkel Korntved fremhæver, at det kræver god service, og at reel markedsføring er udslagsgivende, når det drejer sig om at score højt på kundeloyalitet.

"Det er lige så vigtigt at yde en god service, og at kunderne oplever, at deres internetudbyder holder, hvad de lover." skriver Mikkel Korntved.

Telebranchens 'op til' markedsføring fremhæves særligt som et parameter.

"De andre udbydere på markedet markedsfører sig med en "op til" hastighed. Når kunderne så ikke oplever en hastighed i nærheden af den reklamerede "op til" hastighed, så skabes der et negativt mismatch mellem kundernes forventninger og det internetudbyderne lover."

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Acinta ApS
Udvikling og salg af software til ledelsesrapportering og dataanalyse i mindre og mellemstore virksomheder - primært handel, produktion og service.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om, hvad medarbejderne i dag forventer af dine...

I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

 
Kommende events
Få et bedre og mere effektivt datacenter

It-chefens måske vigtigste opgave er hele tiden at vælge den mest optimale måde at håndtere virksomhedens data på - herunder at vælge hvor og hvordan virksomhedens data skal behandles. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Cloud Masterclass

Bliv klædt på til at træffe dine egne beslutninger om brugen af cloud-løsninger. Kom til Computerworld Cloud Masterclass og hør danske cases og internationale eksperter fra IBM, Microsoft og Amazon. Læs mere

Park Inn Radisson - 2300 København



Har du styr på IT sikkerheden?

Hvad gør din virksomhed for at lukke døren for hackere? Og ved du hvad dine IT konsulenter foretager sig på dit netværk? Flere "devices" på netværket og flere konsulenter til at servicere dem eksponerer dit netværk for cyber trusler. Hør mere om Vendor Risk Management og sikker remote access på dette How To? Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup







Computerworld
TDC, Telia, Telenor og 3: Nu er de fire - men snart kun tre
Der er kun én løsning på den pressede situation på det danske telemarked: Et af selskaberne må lade sig opsluge af et andet. Vi nærmer os afgørelsens time - og pilen peger i én bestemt retning.
CIO
Her er læren af Windows 8.1: Sådan kan du undgå kaos næste gang
ComputerViews: Opgraderingen Windows 8.1 har givet store problemer for mange brugere. Problemet skal findes i en grundlæggende mangel, som du også selv bærer et ansvar for.
Comon
Overblik: Det får du hos otte film- og video-streamingtjenester
Danskerne vil i stigende grad selv vælge, hvornår de vil se tv - og hvad de vil se. Computerworld har taget et overbliksbillede af, hvad de forskellige streaming-tjenester egentlig tilbyder.
Channelworld
Sværm af ultrabillige tablet-computere på vej: Køb en tablet for et par hundrede kroner
Kinesisk chip-firma kan sælge ny-udviklet quad-core-chip for en flad 20'er til tablet-producenterne. Det vil forbrugerne snart komme til at mærke.
White paper
Den gode kravspecifikation
Hvad gør en kravspecifikation god? Følg de 10 trin til en bedre kravspecifikation og kravstyring og få hurtigt et højere investeringsafkast.


Log ind
x
E-mail
Kodeord