Her er de bedste og de værste danske internetudbydere

Én dansk virksomhed stikker af fra konkurrenterne, når det drejer sig om kundetilfredshed. Læs her, hvad kunderne mener om deres internetudbydere.

Annonce:
Annonce:
Læs også:

Danskerne: Her er den bedste mobilbank

Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

Fiberbranchens produkt- og markedsføringsselskab, Waoo, løber med alle roserne i kundetilfredsundersøgelsen BrancheIndex Internet 2013.

I alle undersøgelsens punkter slår Waoo telebranchens helt tunge drenge, når det drejer sig om kundernes vurdering af virksomhedernes hastighed, stabilitet, loyalitet og vurdering af image.

"Undersøgelsen viser, at kunderne hos Waoo! vurderer selskabet til at have det bedste image [...] I bunden af listen finder man Telenor Bredbånd, som har overtaget sidstepladsen fra Telia," skriver Loyalty Group i en pressemeddelelse.

Ifølge konsulenthuset Loyalty Group, der står bag undersøgelsen, er tallene baseret på 2.800 respondenter.

På næste side kan du læse mere om metoden, der er brugt i undersøgelsen.

Her er kunderne tilfredse med bredbåndshastigheden
Målt på tilfredsheden med hastigheden på kundernes internetforbindelse stikker Waoo af fra konkurrenterne.

Hvorimod bundholdene i undersøgelsen er tre af telebranchens allerstørste, henholdsvis Telenor, TDC og Telia.


Spørgsmålet til respondenterne lød: Jeg er tilfreds med hastigheden på min internetforbindelse.

Tabellen er illustreret ud fra indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala. Hvor 1 er meget uenig og 7 er meget enig)

Ifølge Loyalty Group scorer Waoo højt på grund af virksomhedens teknologi.

"Når det gælder hastighed, så har Waoo! en naturlig fordel i forhold til de fleste andre internetudbydere, da de leverer internet via fibernet," skriver Mikkel Korntved, der er seniorrådgiver for Loyalty Group.

Telebranchens loyalitet er i bund
Undersøgelsen viser ydermere, at kunderne har lav loyalitet overfor telebranchen.


Mikkel Korntved fremhæver, at det kræver god service, og at reel markedsføring er udslagsgivende, når det drejer sig om at score højt på kundeloyalitet.

"Det er lige så vigtigt at yde en god service, og at kunderne oplever, at deres internetudbyder holder, hvad de lover." skriver Mikkel Korntved.

Telebranchens 'op til' markedsføring fremhæves særligt som et parameter.

"De andre udbydere på markedet markedsfører sig med en "op til" hastighed. Når kunderne så ikke oplever en hastighed i nærheden af den reklamerede "op til" hastighed, så skabes der et negativt mismatch mellem kundernes forventninger og det internetudbyderne lover."

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




IT-JOB


Software Architect/Lead Developer
Radiometer Medical ApS



Se flere it-job hos

 
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Bravida Danmark A/S
Salg, installation og service inden for telefoni, netværk og kommunikationsanlæg.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om udfordringerne og processen frem imod en bedre...

I dette white paper kan du læse om strategidelen i porteføljestyringen - det vil sige, hvordan du...

I dette white paper kan du læse om, hvad medarbejderne i dag forventer af dine...

 
Kommende events
CIO Executive Update
CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner.


Microsoft Office 365
Det cloud-baserede Office 365 er et af de mest succesfulde produkter fra Microsoft i de seneste år. Vi har allieret os med eksperter og cases, som kan give dig en konkret og koncentreret introduktion til det alsidige værktøj. Så tilbring en formiddag i selskab med Office 365 og se hvorfor produktet er så populært ? og hvordan it-afdelingen og brugerne høster fordelene i Office 365.


Hvordan finder og fastholder du de bedste it-medarbejdere?
Hvordan skal du tiltrække de bedste it-kandidater i fremtiden? Og hvilke kompetencer kommer virksomhederne fremover til at efterspørge?







Log ind
x
E-mail
Kodeord