Er du kunde? Her er Danmarks ringeste mobilselskab

De danske mobilkunder er mest utilfredse med dette teleselskab. Se her om det er dit.

Artikel top billede

De får for lidt for pengene hos deres mobilselskab, synes de.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Danske mobilkunder er mest utilfredse med Telia.

Det viser en ny undersøgelse fra konsulenthuset Loyalty Group.

I undersøgelsen BrancheIndex Mobil 2012 har man i en web-undersøgelse spurgt 3.000 tilfældigt udvalgte mobilkunder.

278 af dem er Telia-kunder, og de sender med deres besvarelser Telia ned på sidstepladsen, som det mobilselskab, der giver kunderne mindst værdi for pengene.

Tidligere har Telias bredbåndskunder kåret selskabet som Danmarks ringeste intetnet-udbyder.

Det kan du læse her.

I toppen ligger CBB Mobil, M1 og BiBoB.

CBB Mobil har desuden de mest loyale kunder, viser undersøgelsen. Og Telia har de mest troløse.

Tilfredse med online-selskaber

Danskerne er tilsyneladende godt tilfredse med at være kunder hos de rent internet-baserede mobilselskaber, konkluderer Loyalty Group.

For i den tunge del af skalaen finder man sammen med Telia Telenor, 3 og TDC. De fire selskaber, der også servicerer de danske mobilkunder via butikker.

"Som privatkunde kan man ofte undre sig over, hvad der retfærdiggør de højere priser hos Telia, Telenor, 3 og TDC. Når den grundlæggende ydelse leveres fra de samme netværk, og man kan købe de samme telefoner fra de små selskaber, hvad er det så for en merværdi, set med kundens øjne, de store selskaber leverer?," spørger direktør og seniorrådgiver Mikkel Korntved fra Loyalty Group.

Undersøgelsen spørger også de 3.000 danske mobilbrugere, om de mener, at mobilmarkedet er overskueligt i forhold til priser og abonnementer. Det svarer hele 75 procent nej til.

Det forklarer den høje mobilitet i branchen, hvor 45 procent har været kunde hos to-tre forskellige mobilselskaber inden for de seneste fem år. Og det er en uholdbar situation for alle, erklærer Mikkel Korntved.

"Kunderne er gennem mange år og utallige priskrige blevet opdraget til en illoyal adfærd. Teleselskaberne tjener ikke tilstrækkeligt med penge og har samtidig overskudskapacitet i deres systemer. Det vil også i fremtiden kaste ved på bålet til nye priskrige," siger han.

Læs også:

Dette danske mobilselskab bliver der klaget mest over.

Her er Danmarks bedste netudbyder - og ringeste.

Danmarks værste netudbyder: Kan ikke genkende kritikken.

Se undersøgelsens resultater her:


Figur 1: Loyalitetsindeks i mobilbranchen (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer


Figur 2: Værdi for pengene (indeks 0-100, omregnet fra en 1-7 svarskala)


Figur 3: "Hvad vil være de 3 vigtigste ting, næste gang du skal vælge mobilabonnement?"

Kilde: Loyalty Group

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Publicis Sapient

    Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

    Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Carl Severin Degn Nørlyng som IT-Supporterelev ved afd. Thisted og afd. Herlev. Nyt job
    Criipto har pr. 1. august 2025 ansat Melinda Czirják, 37 år,  som Governance, Risk and Compliance Officer. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og drive virksomhedens governance-struktur for informationssikkerhed og compliance. Hun kommer fra en stilling som Security Governance Lead hos SimCorp A/S. Hun er uddannet International Economy and Business (MSc) og International Studies (BA). Hun har tidligere beskæftiget sig med cybersikkerhed siden 2013, bl.a. med implementering af ISMS og forretningsresiliens. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job