Marketo kommer med et B2B-overbygningssystem til CRM-platforme, som bliver helt nyt på det danske marked, fortæller Atcores danske direktør og stifter, Sebastian Gullak. Foto: Denice Brun.

Find ud af om din B2B-markedsføring overhovedet virker

Effektmåling af Business to business-markedsføring er helt nyt i Danmark, men nu har en amerikanske software-ekspert på området fået et dansk brohoved.

Annonce:
Annonce:
Det danske reklame-, medie- og webbureau Atcore er netop blevet valgt som amerikanske Marketos officielle strategiske samarbejdspartner i Norden.

Marketo kommer med et B2B-overbygningssystem til CRM-platforme, som bliver helt nyt på det danske marked, fortæller Atcores danske direktør og stifter, Sebastian Gullak.

"Danmark er stadig meget umodent i forhold til at arbejde dataorienteret på B2B-markedet. Her skulle Atcore gerne være med til at hjælpe det på vej med det nye samarbejde samt vores i forvejen solide erfaring," siger Sebastian Gullak og fortsætter: 

"Jeg tror vi kommer til at se samme revolution på B2B-markedet, som vi har set på B2C-markedet i forhold til brugen af marketingautomatiserings-systemer."
"Som B2B-virksomhed får man et væsentlig bedre samarbejde mellem salg og marketing. Du får meget højere dataindsigt i, hvor effektive dine marketingskroner er og på hvilken måde"


Folk er ikke helt klar endnu
At markedet endnu ikke er helt klart oplevede Atcore, da selskabet for nylig hold et seminar om de nye muligheder med marketingautomatisering i forhold til B2B-markedet. 

"Den generelle feedback var, at vi allerede i starten mistede folk, fordi de simpelthen manglede grundbegreberne. Det kan selvfølgelig være svært, når man er specialist, at komme helt ned på jorden og starte fra begyndelsen. Så det er jo noget af det, vi skal ud og arbejde på - få fortalt markedet, hvor stor en værdi dataorienteret marketing kan skabe for virksomhederne," fortæller Sebastian Gullak.

Nu skal Atcore altså i arbejdstøjet for at få skabt den viden og modenhed i markedet som kræves, før endnu flere virksomheder springer om bord.

"Det bliver en stor udfordring - og her taler jeg af erfaring - at bevæge sig ind på sådan et first mover-område. Det tager en god slat tid, og det er ret ressourcekrævende at lære markedet om, hvordan sådan en teknologi skal være med til at skabe mere værdi," siger Sebastian Gullak.

For han påpeger også, at det jo selvfølgelig heller ikke er noget billigt system. Det kan hurtigt løbe op i 200.000 - 500.000 tusind kroner på et år, hvis man starter helt fra bunden med implementeringsfase, og derfor skal virksomhederne jo være klar til den investering. 

Atcore har i den forbindelse blandt andet lanceret e-bøger om marketingautomatisering, en quickguide og Marketos egen 100 siders guide.

Men for at forstå værdien af et sådan system, behøver man altså ikke at læse 100 sider. Direktøren har salgstalen helt klar: 

"Som B2B-virksomhed får man et væsentlig bedre samarbejde mellem salg og marketing. Du får meget højere dataindsigt i, hvor effektive dine marketingskroner er og på hvilken måde. På den måde bliver budgetallokering meget nemmere og mere effektiv, fordi du får en større indsigt over hele linjen," siger han.

Hvorfor lige Atcore?
Men hvorfor valgte den store amerikanske softwarekomet lige netop Atcore?

Det krævede i første omgang en stor og målrettet indsats fra den danske virksomheds side.

"Efter jeg stødte på dem for noget tid tilbage og så, hvad de kunne med deres system, måtte jeg bare arbejde sammen med dem," fortæller Sebastian Gullak.

"Jeg lavede derfor en meget gennemført go to market-plan og troppede desuden op med folk til certificeringer i England. Det, tror jeg, viste dem, at vi virkelig mente det alvorligt."

Alt det er nu historie, for nu er aftalen og samarbejdet underskrevet og annonceret. 

Læs også: 
Microsoft retter kanonerne mod Salesforce.com

Sådan vil Microsoft kapre kunder på det buldrende CRM-marked

Her er fremtidens CMS - måske mister du kontrollen

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
AlfaPeople Nordic A/S
Salg, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger inden for CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Kom helt med på mobilbølgen

På Computerworlds Mobile Wave konference d. 2. juni kan du opleve internationale talere og få erfaringer og ideer fra de bedste mobilløsninger. Alt sammen helt gratis. Læs mere

Scandic Sydhavnen - 2450 København SV



For Danmarks CIO'er og it-ansvarlige er Årets CIO blevet det årlige eksklusive mødested. Konferencen bevæger sig ind i din verden, tager aktuelle emner op, og behandler netop de områder, som det forventes, at du har en mening om - og en holdning til. Læs mere

D'angleterre - 1050 København K



Application performance management (APM)

Har du applikationer, der genererer direkte indtjening, har betydning for din virksomheds omdømme eller medvirker til at fastholde kunderne? Så bør du interessere dig for Application Performance Management - APM som et centralt element til at styrke indtjeningen fra den digitale forretning. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup







Computerworld
Enmandsfirma i hosting-klemme: Hjælp! Der er blevet lukket for mine data i skyen
Efter i to uger at have været afskåret fra sine forretningsdata, der opbevares i en cloud-tjeneste, er tålmodigheden nu slut. Næste trin er fysisk besøg på adressen eller en politianmeldelse.
CIO
Efter 20 år i it-sikkerhedsbranchen: Her er fem barske sandheder fra kendt sikkerhedsekspert
Hvor reel en trussel er mobiltelefoner egentlig? Er det medarbejderne som er truslen mod firmaets data? Og hvorfor bliver amerikanske tjenester ved med at halte på sikkerheden? Få svaret når en sikkerhedsekspert taler ud til Computerworld.
Channelworld
Kapitalfond bliver hovedaktionær i Conscia - lægger mere end halv milliard kroner for fuld kontrol
Kapitalfonden Axcel overtager aktiemajoriteten i den danske netværks- og mobility-virksomhed Conscia.
White paper
Sådan sørger du for at it-sikkerhedspolitikken er effektiv og konstant opdateret
Antallet af trusler mod virksomhedens dataintegritet mangedobles i takt med, at vi tager flere og flere enhedstyper og cloudservices i brug.