Marketo kommer med et B2B-overbygningssystem til CRM-platforme, som bliver helt nyt på det danske marked, fortæller Atcores danske direktør og stifter, Sebastian Gullak. Foto: Denice Brun.

Find ud af om din B2B-markedsføring overhovedet virker

Effektmåling af Business to business-markedsføring er helt nyt i Danmark, men nu har en amerikanske software-ekspert på området fået et dansk brohoved.

Annonce:
Annonce:
Det danske reklame-, medie- og webbureau Atcore er netop blevet valgt som amerikanske Marketos officielle strategiske samarbejdspartner i Norden.

Marketo kommer med et B2B-overbygningssystem til CRM-platforme, som bliver helt nyt på det danske marked, fortæller Atcores danske direktør og stifter, Sebastian Gullak.

"Danmark er stadig meget umodent i forhold til at arbejde dataorienteret på B2B-markedet. Her skulle Atcore gerne være med til at hjælpe det på vej med det nye samarbejde samt vores i forvejen solide erfaring," siger Sebastian Gullak og fortsætter: 

"Jeg tror vi kommer til at se samme revolution på B2B-markedet, som vi har set på B2C-markedet i forhold til brugen af marketingautomatiserings-systemer."
"Som B2B-virksomhed får man et væsentlig bedre samarbejde mellem salg og marketing. Du får meget højere dataindsigt i, hvor effektive dine marketingskroner er og på hvilken måde"


Folk er ikke helt klar endnu
At markedet endnu ikke er helt klart oplevede Atcore, da selskabet for nylig hold et seminar om de nye muligheder med marketingautomatisering i forhold til B2B-markedet. 

"Den generelle feedback var, at vi allerede i starten mistede folk, fordi de simpelthen manglede grundbegreberne. Det kan selvfølgelig være svært, når man er specialist, at komme helt ned på jorden og starte fra begyndelsen. Så det er jo noget af det, vi skal ud og arbejde på - få fortalt markedet, hvor stor en værdi dataorienteret marketing kan skabe for virksomhederne," fortæller Sebastian Gullak.

Nu skal Atcore altså i arbejdstøjet for at få skabt den viden og modenhed i markedet som kræves, før endnu flere virksomheder springer om bord.

"Det bliver en stor udfordring - og her taler jeg af erfaring - at bevæge sig ind på sådan et first mover-område. Det tager en god slat tid, og det er ret ressourcekrævende at lære markedet om, hvordan sådan en teknologi skal være med til at skabe mere værdi," siger Sebastian Gullak.

For han påpeger også, at det jo selvfølgelig heller ikke er noget billigt system. Det kan hurtigt løbe op i 200.000 - 500.000 tusind kroner på et år, hvis man starter helt fra bunden med implementeringsfase, og derfor skal virksomhederne jo være klar til den investering. 

Atcore har i den forbindelse blandt andet lanceret e-bøger om marketingautomatisering, en quickguide og Marketos egen 100 siders guide.

Men for at forstå værdien af et sådan system, behøver man altså ikke at læse 100 sider. Direktøren har salgstalen helt klar: 

"Som B2B-virksomhed får man et væsentlig bedre samarbejde mellem salg og marketing. Du får meget højere dataindsigt i, hvor effektive dine marketingskroner er og på hvilken måde. På den måde bliver budgetallokering meget nemmere og mere effektiv, fordi du får en større indsigt over hele linjen," siger han.

Hvorfor lige Atcore?
Men hvorfor valgte den store amerikanske softwarekomet lige netop Atcore?

Det krævede i første omgang en stor og målrettet indsats fra den danske virksomheds side.

"Efter jeg stødte på dem for noget tid tilbage og så, hvad de kunne med deres system, måtte jeg bare arbejde sammen med dem," fortæller Sebastian Gullak.

"Jeg lavede derfor en meget gennemført go to market-plan og troppede desuden op med folk til certificeringer i England. Det, tror jeg, viste dem, at vi virkelig mente det alvorligt."

Alt det er nu historie, for nu er aftalen og samarbejdet underskrevet og annonceret. 

Læs også: 
Microsoft retter kanonerne mod Salesforce.com

Sådan vil Microsoft kapre kunder på det buldrende CRM-marked

Her er fremtidens CMS - måske mister du kontrollen

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
MindKey Software A/S
Udvikler og sælger human capital management-systemer (HCM). Tilbyder også konsulentydelser.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-drift - billigt og effektivt

It-drift skal klares billigt og effektivt - og måske skal du endda spare på driften i år? Computerworld Events sætter fokus på it-driften og hvordan du balancere pris og kvalitet i en verden der forventer høj kvalitet til få penge. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



Få styr på kunde- og supportcentret

Effektiv support af interne eller eksterne kunder, bedre overblik over ressourceforbruget og værdifulde input til udviklingen af produktet eller ydelsen. Det er resultaterne fra et veldrevet kunde- eller supportcenter der anvender de rigtige værktøjer. Deltag i Computerworlds How To om kunde- og supportsystemer - og få eksempler og inspiration til hvordan du kan skabe en løsning. Læs mere

Wihlborgs Konferencecenter (Pfizers) - 2750 Ballerup



CIO Executive Update

CIO Executive Update er kombinationen af oplæg fra en international top-CIO og muligheden for at netværke med andre CIOs og it-direktører gennem flere round tables om aktuelle emner. Læs mere

Søhuset - 2970 Hørsholm







Computerworld
Finn Helmer: "Jeg har penge til mad til engang i næste uge, men så er det også slut"
Dette er historien om en mand, som tjente 330 millioner kroner, mistede dem alle sammen igen, blev snydt og bedraget, og som nu sidder i et hul med bundløs gæld. Men han sidder der med et smil, fortæller han her.
CIO
Dansk CIO: Den klassiske ordremodtagende it-afdeling er stendød
"Man måler en CIO's succes på budgetpenge, antal medarbejdere og indflydelse. De to første punkter er ikke vigtige for mig," lyder det fra MT Højgaards CIO. Læs her om it-afdelingen, der har afgivet magten til forretningen, og hvor it-eksperter er en uddøende race.
Comon
Prøvekørt: Her er Microsofts splinternye Surface-computer - til noget lavere pris end Surface Pro 3
Prøvekørt: Microsoft er klar med en helt ny Surface-computer, der bliver billigere end den nuværende Surface 3 Pro, selv om de er ret ens. Vi har prøvekørt den nye maskine. Se vores dom her.
Channelworld
Dansk it-profil trækker stikket
En af de mest markante profiler inden for dansk it-distribution, Torben Qvist, forlader sit europæiske topjob i Also-koncernen. Nu vil han nyde tilværelsen som deltidskonsulent under varmere himmelstrøg.
White paper
Styrk netværkets ydeevne
Decentrale afdelinger kræver nu, uanset størrelse, samme høje ydeevne i netværket som hovedkontoret.