Marketo kommer med et B2B-overbygningssystem til CRM-platforme, som bliver helt nyt på det danske marked, fortæller Atcores danske direktør og stifter, Sebastian Gullak. Foto: Denice Brun.

Find ud af om din B2B-markedsføring overhovedet virker

Effektmåling af Business to business-markedsføring er helt nyt i Danmark, men nu har en amerikanske software-ekspert på området fået et dansk brohoved.

Annonce:
Annonce:
Det danske reklame-, medie- og webbureau Atcore er netop blevet valgt som amerikanske Marketos officielle strategiske samarbejdspartner i Norden.

Marketo kommer med et B2B-overbygningssystem til CRM-platforme, som bliver helt nyt på det danske marked, fortæller Atcores danske direktør og stifter, Sebastian Gullak.

"Danmark er stadig meget umodent i forhold til at arbejde dataorienteret på B2B-markedet. Her skulle Atcore gerne være med til at hjælpe det på vej med det nye samarbejde samt vores i forvejen solide erfaring," siger Sebastian Gullak og fortsætter: 

"Jeg tror vi kommer til at se samme revolution på B2B-markedet, som vi har set på B2C-markedet i forhold til brugen af marketingautomatiserings-systemer."
"Som B2B-virksomhed får man et væsentlig bedre samarbejde mellem salg og marketing. Du får meget højere dataindsigt i, hvor effektive dine marketingskroner er og på hvilken måde"


Folk er ikke helt klar endnu
At markedet endnu ikke er helt klart oplevede Atcore, da selskabet for nylig hold et seminar om de nye muligheder med marketingautomatisering i forhold til B2B-markedet. 

"Den generelle feedback var, at vi allerede i starten mistede folk, fordi de simpelthen manglede grundbegreberne. Det kan selvfølgelig være svært, når man er specialist, at komme helt ned på jorden og starte fra begyndelsen. Så det er jo noget af det, vi skal ud og arbejde på - få fortalt markedet, hvor stor en værdi dataorienteret marketing kan skabe for virksomhederne," fortæller Sebastian Gullak.

Nu skal Atcore altså i arbejdstøjet for at få skabt den viden og modenhed i markedet som kræves, før endnu flere virksomheder springer om bord.

"Det bliver en stor udfordring - og her taler jeg af erfaring - at bevæge sig ind på sådan et first mover-område. Det tager en god slat tid, og det er ret ressourcekrævende at lære markedet om, hvordan sådan en teknologi skal være med til at skabe mere værdi," siger Sebastian Gullak.

For han påpeger også, at det jo selvfølgelig heller ikke er noget billigt system. Det kan hurtigt løbe op i 200.000 - 500.000 tusind kroner på et år, hvis man starter helt fra bunden med implementeringsfase, og derfor skal virksomhederne jo være klar til den investering. 

Atcore har i den forbindelse blandt andet lanceret e-bøger om marketingautomatisering, en quickguide og Marketos egen 100 siders guide.

Men for at forstå værdien af et sådan system, behøver man altså ikke at læse 100 sider. Direktøren har salgstalen helt klar: 

"Som B2B-virksomhed får man et væsentlig bedre samarbejde mellem salg og marketing. Du får meget højere dataindsigt i, hvor effektive dine marketingskroner er og på hvilken måde. På den måde bliver budgetallokering meget nemmere og mere effektiv, fordi du får en større indsigt over hele linjen," siger han.

Hvorfor lige Atcore?
Men hvorfor valgte den store amerikanske softwarekomet lige netop Atcore?

Det krævede i første omgang en stor og målrettet indsats fra den danske virksomheds side.

"Efter jeg stødte på dem for noget tid tilbage og så, hvad de kunne med deres system, måtte jeg bare arbejde sammen med dem," fortæller Sebastian Gullak.

"Jeg lavede derfor en meget gennemført go to market-plan og troppede desuden op med folk til certificeringer i England. Det, tror jeg, viste dem, at vi virkelig mente det alvorligt."

Alt det er nu historie, for nu er aftalen og samarbejdet underskrevet og annonceret. 

Læs også: 
Microsoft retter kanonerne mod Salesforce.com

Sådan vil Microsoft kapre kunder på det buldrende CRM-marked

Her er fremtidens CMS - måske mister du kontrollen

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Bravida Danmark A/S
Salg, installation og service inden for telefoni, netværk og kommunikationsanlæg.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

White papers
I dette white paper kan du læse om Software AG's unikke tilgang til Intelligent Business...

I dette white paper kan du læse om de centrale egenskaber ved intelligente forretningsprocesser,...

I dette white paper kan du læse om, hvordan Big Data åbner for nye muligheder inden for IT...

 
Kommende events
Vidensseminar: SSD i datacentret

Er du interesseret i at høre, hvordan Rambøll har sikret at selskabets 10.000 medarbejdere har fået 10 gange hurtigere tilgang til information, øget effektiviteten og sparet penge? Så skal du deltage på dette formiddagsseminar. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



Microsoft SharePoint

Samarbejds-, intranet- og hjemmesideværktøjet SharePoint er populært i mange virksomheder. Brug en formiddag i samarbejde med Computerworld og hør fra specialister og konkrete cases hvorfor SharePoint er interessant for dig - og hvordan du kan bruge SharePoint i din virksomhed. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup



IT-arkitektur

Din it-arkitektur er rygraden i dit velfungerende system. Men har du styr på grænsefladerne? Har du skabt den korrekte ramme? Og understøtter dine beslutninger fremtidige projekter godt nok? Det er nogle af spørgsmålene som Computerworlds How-to om succesfuld it-arkitektur kan give dig svar på gennem eksempler, cases og eksperter. Læs mere

Pfizers Konferencecenter - 2750 Ballerup







Computerworld
Vild USB-opgradering gør (næsten) alle andre kabler overflødige
Et nyt USB-stik vil ændre din telefon, din tablet og din pc. Både hastighed og brugervenlighed forbedres i ét kæmpe hop. Og de første modeller er klar inden nytår.
CIO
Kæmpe cloud-satsning hos DSB: Flytter data til SAP og Microsoft
DSB er i gang med at luge kraftigt ud i antallet af applikationer og modernisere hele it-miljøet. Det betyder blandt andet en satsning på cloud-services fra SAP og Microsoft.
Comon
TDC klar med iPhone 6 om to uger - men er tavs om antallet
Om få uger får danskerne adgang til de nye iPhones. Men der er uvished om, hvor mange telefoner der kommer til Danmark.
Channelworld
Kommune droppede iPads: De var for billige - og for besværlige
En klar pædagogisk strategi og hensynet til det eksisterende it-setup fik lærere og politikere i Nordfyn Kommune til at dumpe iPads, da der skulle købes tablet-computere til eleverne - også selv om det ville have været billigere.
White paper
Database- og applikationsmigration
Migrer fra det forældede ADABAS/Natural til en relationsdatabase med en løsning fra BluePhoenix, der reducerer pris, risiko og tidsforbrug.


Log ind
x
E-mail
Kodeord