CIO i Novo Nordisk, Lars Fruergaard Jørgensen, har selv en BlackBerry Q10, som han er glad for.

Derfor satser Novo Nordisk fortsat på 4.000 BlackBerry-smartphones

Selvom selskabet BlackBerry har en usikker fremtid, sætter CIO Lars Fruergaard Jørgensen stadig pris på de 4.000 BlackBerry-telefoner, der er i Novo Nordisk. Her fortæller han om de smartphone-platforme, han tror mest på.

"Jeg ringer fra en BlackBerry nu, og det virker fantastisk," lyder det fra Lars Fruergaard Jørgensen, CIO i Novo Nordisk, da Computerworld interviewer ham over telefonen.

Han er dermed på ingen måde på vej til at droppe sin nuværende smartphone - eller de omkring 4.000 andre BlackBerry-telefoner, der er i Novo Nordisk.

I den seneste tid har situationen for BlackBerry været ganske alvorlig, og røde regnskaber og massefyringer hos den canadiske producent får nu rådgivningsfirmaet Gartner til at anbefale kunderne at se sig om efter alternativer til BlackBerry inden for de næste seks måneder.

Lars Fruergaard Jørgensen fortæller, at det allerede er sådan, at medarbejdere i Novo Nordisk, der får godkendt, at de skal have en smartphone, kan vælge imellem en iPhone og en BlackBerry.

Der er i dag dobbelt så mange iPhones om BlackBerry-telefoner i Novo Nordisk, fortæller CIO'en.

"Det stiger meget. Der er en hardcore gruppe af folk, der bruger BlackBerry og ikke ønsker at skifte til iPhone, og så hopper mange af de nye på en iPhone. Markedsandelen for BlackBerry vil være faldende, men der er også mange, der siger, at de er glade for den."

"Jeg er selv en glad BlackBerry-bruger. Jeg har en ny Q10-telefon med keyboard, og de seneste otte år har jeg haft en BlackBerry. Det er et super arbejdsredskab for mig. Jeg har ikke behov for en hel masse forskellige apps - jeg har brug for en arbejdsmaskine, der kan tåle nogle tæsk."

"Deres infrastruktur fungerer, så jeg ser BlackBerry som et professionelt arbejdsredskab, der fungerer rigtig godt," lyder det fra Lars Fruergaard Jørgensen.
"Det er et super arbejdsredskab for mig"

Hårde år for BlackBerry
Den første BlackBerry-enhed, 850, blev sendt på markedet i 1999 og var med til at indlede BlackBerrys indtog i erhvervslivet med forskellige mobile løsninger.

Da Apple i 2007 introducerede iPhone, og Android-projektet året senere også blev skudt i gang, begyndte mange virksomheder dog at tage de nye platforme med i overvejelserne, så BlackBerry-, Symbian-, og Windows-smartphones ikke længere nødvendigvis var det naturlige valg.

Selv om BlackBerry har forsøgt at gøre comeback med et helt nye styresystem og nye smartphones, der har modtaget positive anmeldelser, har selskabet ikke kunnet stoppe den markedsmæssige nedtur.

Derfor er Lars Fruergaard Jørgensen da også allerede bevidst om, at det er er nødvendigt med smartphone-alternativer.

"Hos Novo Nordisk har vi det sådan, at ens smartphone er et arbejdsredskab. Samtidig vil vi gerne have, at vi ikke har alt på én teknologi - der skal være nogle alternativer," siger han og uddyber med, hvilke platforme han ser de bedste muligheder i fremadrettet.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Netcompany IT And Business Consulting A/S
Udvikling og salg af forretningssoftware, salg af hosting og konsulentydelser.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

24. januar 2017 | Læs mere


It-sikkerhed 2017: De nye trusler - og dit næste modtræk

Vi tager pulsen på den aktuelle it-sikkerhedssituation ved at gå i dybden med de nyeste trusler og give til inspiration til dine nødvendige modtræk. Der er masser at skulle forholde sig til som it-ansvarlig. Men har du forstået de reelle trusler, og prioriterer du sikkerhedsindsatsen på den mest hensigtsmæssige måde?

26. januar 2017 | Læs mere


Customer Relationship Management (CRM)

CRM er stort set blevet en standard i danske virksomheder. Der stilles stigende krav til sikkerheden når værdifulde informationer om virksomhedens væsentligste aktiv - kunderne - skal sikres, deles og gemmes, og netop sikkerheden i den web-baserede løsning kan virke uoverskuelig. Hør mere om hvordan bringer du dig i front med CRM, og hvordan får du størst muligt afkast af din CRM-investering.

31. januar 2017 | Læs mere






Computerworld
Advarer om phishing-angreb: Pas på hvis du modtager denne PDF
En phishing-mail med en vedhæftet PDF er i øjeblikket på spil. Phishing-angrebet forsøger at narre modtagerne til at udlevere login-oplysninger.
CIO
2017 bliver et år, som man kommer til at skrive om i historiebøgerne: Nu kommer skiftet fra digitalisering til digital økonomi
Klumme: "I Danmark vil vi nu se et fokusskifte i ledelsesdiskussionen - ikke til digitalisering eller teknologibegejstring og -skepsis men til håndtering af en datadrevet virkelighed. For chefen gælder det nu: Op på ølkassen eller ud ad vagten.
Comon
HTC skyder smartphone-foråret i gang med ny Samsung Note 7-klon
HTC har skudt smartphone-foråret i gang med HTC U Ultra og U Play, hvor særligt U Ultra er interessant for dem, der gik glip af Note 7-smartphonen
Channelworld
Ny EG-direktør har en plan: Sådan skal EG vokse sig større og endnu mere profitabel
Interview: Mikkel Bardram er ny administrerende direktør i EG. Selvom EG nu har 2.000 ansatte og en omsætning på 1,8 milliarder kroner, er der potentiale for endnu mere, mener den nye direktør.
White paper
Invester i nye it-systemer og øg din konkurrencefordel
Sådan øger du antallet af kunder uden at øge bemandingen, få mindre stress i hverdagen og et langt bedre forhold til kunderne end tidligere.