Derfor går Bibob-Frank sammen med TDC

Frank Rasmussens nyeste idé vil gøre op med den evige priskrig i telebranchen: Det er dødssygt at spare en tier på et mobilabonnement, siger han.

De seneste tyve år har mobil-iværksætteren Frank Rasmussen opbygget og solgt lavpriskoncepter som Bibob og Telmore for mere end en halv milliard kroner. Det har gjort ham til en rig mand.

Men nu går Bibob-Frank den anden vej og satser - sammen med TDC - på nye services, der kan stoppe den nedadgående spiral i telebranchens kroniske priskrig.

Gennem selskabet Justfone vil Frank Radmussen udvikle en ny palet af funktionaliteter, der med hans egne ord vil gøre brugen af mobiltelefoner mere effektiv.

"Hele branchen fokuserer på at gøre tingene billigere og billigere og billigere. Vil man differentiere sig i dag er det et spørgsmål, om man kan spare en 10'er på en abonnementspakke her og der. Det er ikke det, vi vil. Vi vil tilføre funktionalitet, som gør at man som mobilkunde kan få et meget mere effektivt brug af sin telefon," siger Frank Rasmussen til Computerworld.

Han nævner en mere intelligent udgave af mobilens telefonsvarer som et eksempel på en funktionalitet, der kan gøres smartere for brugerne.

Stor palette af nye funktioner på vej
"Det er ikke særlig convenient, at du skal lægge en besked på min telefonsvarer, og jeg skal ringe op og lægge en besked på hos dig. Vi hader det allesammen. Men hvad nu, hvis du ringer til mig, og jeg ikke er ledig, og du så får du en besked, når jeg er ledig igen. Det er kun en ud af en kæmpepalette af funktioner, som vi kommer til at lave," fortæller Frank Rasmussen.
"Hvis vi kan spare en virksomhed en times spildtid på et abonnement, er det lige pludselig interessant"

"I runde tal koster en medarbejder i en virksomhed mellem 500 og 800 kroner i timen, hvis man regner det hele med - husleje, rengøring bogholderi og det hele. Hvis vi kan spare en virksomhed en times spildtid på et abonnement, er det lige pludselig interessant. Det har en værdi på 500 kroner. Og det er meget sjovere end at spare en tier på et abonnement," siger han.

Han nævner også en feature, som gør det muligt at have flere telefonnumre på en telefon, så en håndværker slipper for at gå rundt med to eller tre forskellige telefoner hele sin arbejdsdag.

Sammen med en række investorer har han over det seneste år skudt omkring seks millioner kroner i selskabet. Og senest har han så fået TDC med på vognen som investor.

Justfone er ikke blevet solgt
Frank Rasmussen ønsker dog ikke at oplyse, hvor mange penge TDC har lagt på bordet for at være med i hans nye eventyr. Han understreger dog, at der ikke er tale om, at han har solgt Justfone til TDC, som det ellers er fremgået af dagspressen.

"Der er foretaget en kapitalforhøjelse, ved at TDC skyder penge ind, så de ejer halvdelen af Justfone, men vi er enige om, at vi ikke vil oplyse de økonomiske detaljer i handlen," siger Frank Rasmussen.

Da Justfone tilbage i december fik tilført kapital, var afregningskursen på 500, svarende til et kapitalgrundlag på 18 millioner kroner.

Værdien af Justfone er næppe faldet siden da - snarere tværtimod. Et ædrueligt bud lyder derfor på, at TDC har lagt et sted mellem 18 og 36 million kroner på bordet.

"Nu er vi rigtig godt polstret til at udvikle og arbejde i retning af at skabe en succes, som ikke kun relaterer sig til det danske marked. Vi går efter en international succes. Det er måske det mest interessante. TDC har jo ikke bare investeret i et dansk mobilselskab. De har investeret i et selskab, der skal ud at prøve kræfter med verden," siger Frank Rasmussen.

Læs også:

Frank Rasmussen gør det igen: Scorer kassen på at sælge teleselskab til TDC

Frank 'Bibob' Rasmussen stifter nyt teleselskab


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Computerworld A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Tips og tricks med Excel - Gratis inspirationsseminar

Kom til et spændende inspirationsseminar, der giver dig indsigt i hvordan Excel også kan benyttes til opgaver, som du måske ikke i dag bruger programmet til. Læs mere



Skygge-it

Mange it-afdelinger kæmper for at håndtere det kontrol-tab, der følger med, når medarbejdere og afdelinger begynder at anskaffe egne it-løsninger, som ikke nødvendigvis er koordineret eller godkendt af it-afdelingen. På dette How To seminar får du overblik over værktøjer og metoder til at håndtere skygge-it, så du genvinder kontrollen og minimerer it-sikkerheds-risikoen. Læs mere



Sådan mestrer du digital innovation

Evnen til at innovere digitalt er et af de vigtigste succesparametre for en moderne virksomhed eller organisation. For hvor du for 5, 10 eller 20 år siden skulle mestre et fysisk produktionsapparat, så handler det i dag om at kunne tænke, analysere, organisere og anvende teknologi og data i nye sammenhænge. Læs mere







Computerworld
Opdater din iPhone og iPad med det samme: Apple udsender hasteopdatering
Apple har netop udsendt iOS 9.3.5, der lukker tre kritiske 0-dags-sårbarheder i iPhone og iPad.
CIO
Sådan holder du dem væk: Disse fem ting synes hackerne er de største barrierer
Hackerne er blevet rigtigt dygtige. Men især fem ting kan genere dem, hvis de forsøger at trænge ind i dine systemer, viser rundspørge blandt 250 hackere.
Comon
25.000 danskere gået i kuponsvindel-fælde på Facebook på blot seks timer: "Det spredte sig som en steppebrand"
Fakta, Netto, Aldi, Lidl, Lego og flere andre varemærker bliver lige nu udnyttet i forbindelse med kuponsvindel på Facebook, og danskerne klikker i hobetal. Læs hvad der sker, hvis du klikker.
Channelworld
Forbrugerne knuselsker denne computer: 2-i-1-maskinen viser vejen frem
Hybridmaskinerne viser vejen frem i et presset pc-marked. Den er populær blandt almindelige danskere, men mangler stadig fodfæste i firmaerne. Forventningerne er dog tårnhøje.
White paper
Sådan følger du med den moderne forbruger
Virksomheder er nødt til at optimere deres kontaktpunkter for ikke at fremmedgøre deres mest kritiske interessenter. Læs i dette white paper hvordan